Aby zmienić lub usunąć dane firmy przygotuj:
	- login i hasło do portalu,
 
	- numer IDSISC lub nazwę firmy,
 
	- dane, które zamierzasz zmienić,
 
	- podpis elektroniczny (certyfikat celny, podpis kwalifikowany lub profil zaufany).
 
Wniosek przed wysłaniem musisz podpisać.
KROK WSTĘPNY 
	
  Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. 
Uwaga! Wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.
Podczas rejestracji w zakładce „CEL REJESTRACJI” wybierz opcję:
„Chcę powiązać się z firmą, żeby wysyłać:
	- zgłoszenia celne,
 
	- Intrastat,
 
	- deklaracje akcyzowe,
 
	- zgłoszenia SENT,
 
	- e-DD,
 
	- wnioski i inne dokumenty.”
 
Podpisz wniosek rejestracyjny. Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamość
	- Przypadek zmiany danych podmiotu.
 
Powiąż osobę z firmą – sprawdź, jak to zrobić w usłudze „Powiąż reprezentanta z firmą”.
Pamiętaj!
Aby móc dokonać zmian danych podmiotu musisz nadać sobie Uprawnienie rozszerzone: Aktualizacja danych podmiotu.
Z upoważnienia udzielonego pełnomocnikowi lub z oświadczenia złożonego przez pracodawcę dla pracownika musi jednoznacznie wynikać, że pełnomocnik/pracownik posiada uprawnienie rozszerzone „Aktualizacja danych podmiotu".
Jeżeli jesteś właścicielem podmiotu tj. prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą lub jesteś uprawniony do samodzielnej reprezentacji podmiotu (na podstawie zapisów w KRS lub w umowie spółki cywilnej) nie musisz przedstawiać upoważnienia, zakres reprezentacji wskazujesz we wniosku.
	- Przypadek usunięcia danych podmiotu.
 
Dane firmy może usunąć osoba uprawniona do jego reprezentowania, ale nie musi być powiązana z firmą. Wniosek dostępny jest po zalogowaniu jako osoba fizyczna.
KROK 0
Zaloguj się  Zaloguj się na PUESC
KROK 1
Wypełnij formularz wniosku:
	- Aktualizacja danych firmy
 
	- Wybierz kontekst firmy, której dane chcesz zmienić:
 
	- Wybierz w pierwszym powiązaniu firmę, której dane chcesz zmienić.
 
Jeśli jesteś pracownikiem agencji celnej:
	- wybierz w pierwszym powiązaniu firmę np. agencję celną, z którą jesteś powiązany,
 
	- wybierz w drugim powiązaniu firmę, z którą powiązana jest twoja agencja celna.
 
	- Wybierz formularz WRP0002 Aktualizacja danych firmy [SZPROT].
 
	- Wypełnij formularz.
 
Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do niektórych pól formularza – znajdziesz je, klikając w ikonę (przycisk) „i”.
	- Wygeneruj dokument (wniosek) i przejdź do zakładki
 
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
	- Dezaktywacja Podmiotu
 
Uwaga! Formularz jest dostępny dla wszystkich, wypełnienie go nie wymaga posiadania specjalnego uprawnienia rozszerzonego względem podmiotu jak w przypadku Aktualizacji podmiotu.
	- Wybierz na PUESC formularz WRP0003 Dezaktywacja danych firmy [SZPROT].
 
	- Wypełnij formularz.
 
Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do niektórych pól formularza – znajdziesz je, klikając w ikonę (przycisk) „i”.
	- Wygeneruj dokument (wniosek) i przejdź do zakładki
 
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
KROK 2
Podpisz wniosek
W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i podpisz wniosek.
Możesz to zrobić na 3 sposoby:
	- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
 
	- zaawansowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
 
	- podpisem zaufanym składanym za pomocą profilu zaufanego.
 
KROK 3
Wyślij wniosek
W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i wyślij wniosek.
KROK 4
Odbierz UPO
Przejdź do zakładki
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
i sprawdź, czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru z przyjęciem do przetwarzania).
UPO potwierdza, że złożyłeś wniosek w formie elektronicznej. Wysłany przez ciebie wniosek będzie obsługiwany w systemie
	- Dopóki nie obsłużymy Twojego wniosku, sprawa w zakładce  
 
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Sprawy
 będzie miała status „w toku”.
UWAGA! Wysłany przez ciebie wniosek będzie weryfikowany w systemie. Może to potrwać kilka dni
KROK 5
Odbierz potwierdzenie aktualizacji danych podmiotu lub potwierdzenie dezaktywacji podmiotu
Przejdź do zakładki:
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
Sprawdź czy otrzymałeś dokument :
	- Potwierdzenie aktualizacji danych podmiotu lub
 
	- Potwierdzenie dezaktywacji podmiotu,
 
zapoznaj się z nim – zaznacz go i wybierz „Podgląd dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd załączników”.
UWAGA! Potwierdzenie otrzymasz dopiero po zakończeniu obsługi wniosku przez prowadzącego.
Jeżeli wniosek z jakiś powodów nie może zostać zakończony przez prowadzącego sprawę w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Sprawy pojawi się dokument „Informacja o konieczności uzupełnienia braków”. Zapoznaj się z nim - zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”. Dostarcz brakujące dokumenty zgodnie z treścią pisma.
Sprawa zostanie zakończona po uzupełnieniu braków we wniosku.