Zamknij formularz
Zamknięcie formularza bez zapisania danych spowoduje ich utratę.
Czy chcesz zamknąć formularz?
  • Przejdź do zawartości
Język: plen

Kontrast:

A kontrast domyślny A kontrast żółty tekst na czarnym tle

Czcionka:

A domyślna czcionka A większa czcionka A największa czcionka
Platforma usług elektronicznych skarbowo-celnych
Zaloguj się
  • Usługi
  • Usługi sieciowe
  • Aktualności
  • Formularze
  • POMOC
  • PUESC
  • Usługi
  • Strefa klienta KAS
  • AEO, REX, Agent celny - wpisy do rejestrów i na listy
  • REX - uzyskaj status upoważnionego eksportera
  • Akcyza, gry hazardowe, przemieszczenia i przewozy
    • Deklaracje podatkowe
    • Gry hazardowe
    • Przewóz towarów objęty monitorowaniem
    • Przemieszczanie wyrobów akcyzowych
    • Sprawy z zakresu akcyzy
  • Cło, Granica, Statystyka
    • Przywóz towarów (Import)
    • Wywóz towarów (Eksport)
    • Statystyka UE (Intrastat)
    • Tranzyt towarów
    • Odprawa graniczna i Single Window
    • Ochrona własności intelektualnej
    • Pozwolenia celne międzynarodowe (CDS)
    • Taryfa celna
    • Procedury specjalne
    • Zwrot VAT podróżnym (TAX FREE)
  • Wnioski, odwołania, zażalenia
    • Pozwolenia celne - AEO i uproszczenia
    • Odwołania, zażalenia, skargi, wnioski
    • Pozwolenia celne - tranzyt towarów
    • Wnioski dotyczące postępowań podatkowych
    • Wnioski dotyczące zgłoszeń i postępowań celnych
    • Zezwolenia akcyzowe
    • Pozwolenia celne - CDS
    • Pozwolenia celne - lokalizacje
    • Pozwolenia celne - pochodzenie
    • Pozwolenia celne - procedury specjalne
    • Pozwolenia celne - status celny
    • Pozwolenia celne - wartość celna
    • Pozwolenia celne - zabezpieczenia
    • Uproszczenia Intrastat
    • Zezwolenia hazardowe
    • Zgłoszenia hazardowe
    • Zabezpieczanie należności
  • Strefa klienta KAS
    • Jak to działa - informacja o PUESC
    • Rejestracja na PUESC - zakładanie konta
    • Sposoby potwierdzania tożsamości osoby
    • Działanie w imieniu firmy
    • Elektroniczne podpisywanie dokumentów
    • Sposoby logowania do konta
    • Widok konta po zalogowaniu
    • Mój pulpit, moje dokumenty - jak korzystać z PUESC
    • Płatności online
    • Kanały komunikacji - formularze i usługi sieciowe
    • Wyszukiwanie osób i firm
    • AEO, REX, Agent celny - wpisy do rejestrów i na listy
    • Zmiany lub usuwanie danych i powiązań
    • Słowniki - przeglądanie i pobieranie
  • Formularze
    • Formularze - Alfabetyczny
    • Formularze - Grupy
  • Usługi sieciowe – informacje i specyfikacje

REX - uzyskaj status zarejestrowanego eksportera

Jeżeli chcesz uzyskać status zarejestrowanego eksportera i numer zarejestrowanego eksportera (numer REX) musisz złożyć Wniosek o nadanie statusu zarejestrowanego eksportera. Sprawdź, jak to zrobić.

Usługa służy do uzyskania przez podmiot numeru REX i uzyskania statusu zarejestrowanego eksportera. Usługa jest dostępna elektronicznie.

W okresie przejściowym jest możliwość składania wniosków papierowych

Do podmiotu, który chce dokumentować preferencyjne pochodzenie towarów, poprzez samodzielne sporządzanie oświadczeń o pochodzeniu/deklaracji pochodzenia.

Co musisz przygotować

Aby uzyskać numer REX przygotuj:

  • numer EORI podmiotu,
  • wykaz pozycji lub działów towarów, które kwalifikują się do preferencyjnego traktowania,
  • upoważnienie -chyba, że:
  • jesteś właścicielem podmiotu lub osobą uprawnioną do samodzielnej reprezentacji podmiotu, lub
  • złożyłeś wcześniej upoważnienie przy rejestracji podmiotu, lub
  • masz zarejestrowane na PUESC upoważnienie (przygotuj jego numer),
  • numer z rejestru upoważnień nadany w trakcie rejestracji upoważnienia,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej od złożonego upoważnienia.

Przygotuj się też do użycia podpisu elektronicznego, jednego z:

  • certyfikatu celnego,
  • podpisu kwalifikowanego,
  • profilu zaufanego.

Wniosek przed wysłaniem musi zostać podpisany.

Co musisz zrobić

  • Zaloguj
  • wypełnij, podpisz i wyślij wniosek Nadanie statusu zarejestrowanego eksportera
  • przekaż oryginał upoważnienia wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej do Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.

Możesz to zrobić poprzez:

  • przekazanie upoważnienia elektronicznego lub skanu upoważnienia papierowego korzystając z usługi Zarządzaj sprawami i dokumentami. Jak przesłać upoważnienie korzystając z usługi Zarządzaj sprawami i dokumentami sprawdź tutaj
  • przesłanie pełnomocnictwa elektronicznego, podpisanego elektronicznie przez mocodawcę lub uwierzytelnione elektronicznie przez adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego, notariusza lub przez osobę uprawnioną przez przedsiębiorcę posiadającego pozwolenie na AEO lub uproszczenia celne, na adres: pelnomocnictwo@mf.gov.pl
  • złożenie dokumentu w oddziale celnym, urzędzie celno-skarbowym lub delegaturze urzędu celno-skarbowego,
  • przesłanie dokumentów pocztą tradycyjną na adres:

Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu
Wydział Centralna Rejestracja
ul. Krańcowa 28
61-037 Poznań

Wniosek o nadanie statusu zarejestrowanego eksportera składasz gdy:

  • jesteś eksporterem i chcesz samodzielnie sporządzać oświadczenia o pochodzeniu/deklaracji pochodzenia,
  • jesteś ponownym nadawcą towarów i do celów ich ponownej wysyłki chcesz sporządzać zastępczy dowód pochodzenia.

Usługa jest bezpłatna.

Jeżeli jesteś pełnomocnikiem musisz uiścić opłatę skarbową od złożonego pełnomocnictwa w kwocie 17 zł płatne na konto:

Urząd Miasta Poznania Wydział Finansowy PKO BP S.A.
nr 94102040270000160212620763

Opłatę składa się tylko raz od złożonego upoważnienia

Otrzymasz numer REX i zostaniesz zarejestrowany w unijnym systemie zarejestrowanych eksporterów, dzięki czemu będziesz mógł:

  • dokumentować pochodzenie w przypadku wywozu produktów pochodzących z UE do państwa lub terytorium, z którymi Unia ma preferencyjne uzgodnienie handlowe;
  • sporządzać zastępcze oświadczenie o pochodzeniu w celu ponownego wysłania produktów pochodzących do innego miejsca na obszarze celnym UE lub w stosownych przypadkach do Norwegii lub Szwajcarii.

  • Nadanie statusu zarejestrowanego eksportera 

Możesz skorzystać z pomocy Help Desk:

  • za pośrednictwem portalu Help Desk SISC (wymagane założenie konta na PUESC);
  • występując z zapytaniem na adres e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl podając w temacie wiadomości słowo „NOWE”;
  • pod numerem telefonu: 33 483 20 55;

  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiające unijny kodeks celny
  • Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) 2015/2447 z dnia 24 listopada 2015 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania niektórych przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 ustanawiającego unijny kodeks celny
  • Rozporządzenie Delegowane Komisji (UE) 2015/2446 z dnia 28 lipca 2015 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 w odniesieniu do szczegółowych zasad dotyczących niektórych przepisów unijnego kodeksu celnego
Krajowa Administracja Skarbowa 
  • Informacja o PUESC
  • Regulamin PUESC
  • Deklaracja dostępności
  • Polityka prywatności
  • RODO
  • Help Desk SISC
  • FAQ - Najczęściej zadawane pytania
  • Krajowa Informacja Skarbowa
  • Materiały pomocnicze i promocyjne
  • Redakcja
  • Katalog usług skarbowo-celnych
  • Usługi sieciowe - informacje i specyfikacje
  • Aplikacje mobilne
  • Rozwój SISC i Projekt PUESC
  • Planowane usługi skarbowo-celne
  • Informacja o PUESC
  • Regulamin PUESC
  • Deklaracja dostępności
  • Polityka prywatności
  • RODO
  • Help Desk SISC
  • FAQ - Najczęściej zadawane pytania
  • Krajowa Informacja Skarbowa
  • Materiały pomocnicze i promocyjne
  • Redakcja
  • Katalog usług skarbowo-celnych
  • Usługi sieciowe - informacje i specyfikacje
  • Aplikacje mobilne
  • Rozwój SISC i Projekt PUESC
  • Planowane usługi skarbowo-celne

Serwer : 141                    Wersja: 7.1.18

Fundusze Europejskie Ministerstwo Finansów Unia Europejska