Sprawdzanie ważności zgłoszenia przewozu wraz z ostatnią pozycją GPS

Usługa skierowana jest do ciebie, jeśli jesteś:

  • osobą kierującą drogowym środkiem transportu, przewożącą towary objęte monitorowaniem przewozu i obrotu SENT,
  • przewoźnikiem.

Z usługi możesz skorzystać za pomocą dedykowanego formularza

KROK 1

Wypełnij formularz

KROK 2

Wyślij formularz

KROK 3

Odczytaj dane geolokalizacyjne

Usługa jest dostępna bez logowania.

Przed wypełnianiem formularza przygotuj:

  • numer referencyjny zgłoszenia SENT,

  • numer rejestracyjny środka transportu,

  • numer urządzenia/lokalizatora GPS.

KROK 1

Wypełnij formularz

  1. Wybierz na PUESC formularz SENT406 ­ Sprawdzenie ważności zgłoszenia przewozu [SENT] <link do formularza>.

  2. Wypełnij dane w formularzu – uzupełnij:

  • numer referencyjny zgłoszenia SENT,

  • numer rejestracyjny środka transportu,

  • numer urządzenia/lokalizatora GPS.

  1. Wprowadź kod z obrazka.

KROK 2

Wyślij formularz

Wybierz przycisk [Zatwierdź].

KROK 3

Odczytaj dane geolokalizacyjne

Na ekranie wyświetli się odpowiedź z systemu. Odczytaj ostatnią lokalizację wraz z czasem jej zarejestrowania w systemie SENT.

  1. Jeżeli jesteś przewoźnikiem, to w trakcie całej trasy przewozu towaru objętego zgłoszeniem, musisz zapewnić przekazywanie aktualnych danych geolokalizacyjnych środka transportu objętego tym zgłoszeniem.

  2. Jeżeli jesteś kierowcą pojazdu, to w przypadku stwierdzenia niesprawności lokalizatora albo zewnętrznego systemu lokalizacji, musisz zatrzymać się na najbliższym parkingu samochodowym lub w najbliższej zatoce postojowej.

(art. 10a-10c  ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz   obrotu paliwami opałowymi)

SENT406 ­ Sprawdzenie ważności zgłoszenia przewozu [SENT] <link do formularza>

Formularz sprawdzenia ważności zgłoszenia przewozu wraz z ostatnią pozycją gps

Usługa jest bezpłatna.

Niedostępność usługi może wystąpić w szczególności ze względu na awarie lub zapowiadane prace serwisowe.

W przypadku niedostępności usługi spróbuj sprawdzić dane za jakiś czas.

Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:

  • portal Centralny Service Desk

          Zaloguj się do Help Desk SISC

  • e-mail – helpdesk-eclo@mf.gov.pl

    • w polu temat wpisz nazwę usługi,

    • w treści wiadomości napisz, co działa nieprawidłowo lub czego chcesz się dowiedzieć,

    • wyślij wiadomość z adresu e-mail, którego użyłeś do założenia konta na PUESC (login PUESC),

  • telefon – 33 483 20 55.

Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.

Czas realizacji

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.

  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco,  maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do  4 godzin.

  • Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.

  • Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz na stronie grupy „Przewóz towarów objęty monitorowaniem” w sekcji Najczęściej zadawane pytania (FAQ).