Pomoc w zakresie środowiska testowego PUESC

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz na środowisku produkcyjnym PUESC w (strony otwierają się w nowych oknach przeglądarki):

Jeżeli nie znalazłeś tam potrzebnej informacji, skorzystaj z pomocy konsultantów Help Desk SISC poprzez zintegrowany z PUESC portal Centralny Service Desk (CSD), pocztę elektroniczną lub telefonicznie.

Zgłoszenia dotyczące środowiska testowego obsługujemy w portalu CSD. Aby z niego skorzystać, musisz posiadać konto na produkcyjnym portalu PUESC - www.puesc.gov.pl.

Zalecamy tę formę kontaktu – pozwala ona na najszybszą obsługę twojego zgłoszenia.

Jak skorzystać z Help Desk SISC poprzez CSD

Jeśli chcesz wysłać zgłoszenie przez portal CSD:

  1. Zaloguj się na środowisku produkcyjnym PUESC (strona otwiera się w nowym oknie).
  2. Z górnego menu wybierz POMOC, a następnie Help Desk SISC - portal CSD dla zalogowanych użytkowników.
  3. Przejdź do portalu CSD (strona otwiera się w nowym oknie).
  4. W portalu CSD z menu bocznego wybierz Nowe zgłoszenie.
  5. Z Katalogu usług wybierz usługę, dla której chcesz wysłać zgłoszenie serwisowe.
  6. Po wyborze usługi wybierz klasyfikację - pozwoli ci to bardziej szczegółowo opisać zgłoszenie.
  7. Po otwarciu formularza zgłoszenia w polu "Opis zgłoszenia" opisz swój problem i wskaż również, że dotyczy środowiska testowego PUESC.
  8. Jeżeli uważasz, że opisałeś już wszystko, kliknij w przycisk Kontynuuj.
  9. Teraz możesz dodać załączniki do zgłoszenia (zrzuty ekranu lub inne istotne twoim zdaniem informacje, które ułatwią nam rozwiązanie problemu). Możesz również wysłać zgłoszenie bez załączników.
  10. Kliknij przycisk Zgłoś - wówczas zgłoszenie niezwłocznie trafi do konsultantów Help Desk SISC, a ty otrzymasz:
    • informację o treści "Utworzono zgłoszenie o numerze ZGL2329987" (przykładowy numer zgłoszenia),
    • wiadomość e-mail, która potwierdza rejestrację zgłoszenia.
  11. Jeśli konsultant Help Desk SISC obsłuży twoje zgłoszenie, otrzymasz wiadomość e-mail, która potwierdzi rozwiązanie zgłoszenia.

Uwaga! Wszystkie mailowe powiadomienia z portalu CSD wysyłane są z adresu pomoc.informatyczna@mf.gov.pl.

Uwaga! Twoje loginy (adresy e-mail) do środowiska testowego i produkcyjnego mogą się różnić. Żeby zgłosić problem, który dotyczy środowiska testowego PUESC, korzystasz z produkcyjnego PUESC. Dlatego wiadomości z portalu CSD otrzymasz na adres e-mail, który jest twoim loginem do środowiska produkcyjnego PUESC.

Jakie informacje podać w wiadomości e-mail

  1. W temacie wiadomości:
  • wpisz nazwę usługi, której dotyczy zgłoszenie,
  • wpisz skróconą nazwę systemu.

Jeżeli problem dotyczy formularza interaktywnego, to skróconą nazwę systemu znajdziesz w nazwie formularza w nawiasie, np. [ZEFIR2].

  1. W treści wiadomości:
  • wskaż, że problem dotyczy środowiska testowego,
  • opisz problem w taki sposób, abyśmy mogli przygotować rozwiązanie bez zwracania się do ciebie o dodatkowe informacje,
  • możesz również dodać załączniki, które pomogą ustalić przyczynę problemu.

Na jaki adres wysłać wiadomość e-mail

Adres e-mail, na który należy przesłać zgłoszenie, zależy od rodzaju systemu informatycznego, który odpowiada za wdrożenie danej usługi i/lub formularza:

System NCTS2

Jeśli potrzebujesz pomocy w sprawach związanych z tranzytem towarów i wykorzystaniem systemu NCTS2 – wyślij wiadomość na adres e-mail ncts.hd@mf.gov.pl.

System EMCS PL2

Jeśli potrzebujesz pomocy w sprawach związanych z obrotem wyrobami akcyzowymi i wykorzystaniem systemu EMCS PL2 – wyślij wiadomość na adres e-mail emcs.hd@mf.gov.pl.

System TAX FREE

Jeśli potrzebujesz pomocy w sprawach technicznych, które dotyczą funkcjonowania aplikacji testowych:

 – wyślij wiadomość na adres e-mail serwis.taxfree.ias.bialystok@mf.gov.pl.

System e-TOLL (ZSL/OBU)

Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie usługi Przekaż dane geolokalizacyjne pojazdu do rejestru SENT z wykorzystaniem aplikacji mobilnej e-TOLL PL (strona otwiera się w nowym oknie) w sekcji "Pomoc - Help Desk i FAQ".
Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie związanym z przekazywaniem poprzez aplikację e-TOLL PL danych geolokalizacyjnych pojazdu do rejestru SENT – napisz na adres helpdesk-eclo@mf.gov.pl.
W innych sprawach skontaktuj się ze wsparciem systemu e-TOLL:

Inne systemy lub usługi

Dla pozostałych systemów pomoc w zakresie środowiska testowego uzyskasz tylko na środowisku produkcyjnym PUESC (strona otwiera się w nowym oknie) za pośrednictwem portalu CSD.

Jeśli nie masz konta na produkcyjnym portalu PUESC, załóż konto.

Jeśli masz już konto na produkcyjnym portalu PUESC, to:

  1. Skorzystaj z portalu CSD (strona otwiera się w nowym oknie).
  2. Jeśli przynajmniej raz korzystałeś z pomocy za pośrednictwem portalu CSD, możesz przesłać zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres helpdesk-eclo@mf.gov.pl.

Zgłoszenie wyślij z adresu e-mail, który jest twoim loginem na produkcyjnym PUESC.

UWAGA! Znajdujesz się na środowisku testowym portalu PUESC. Twoje loginy do środowiska testowego i produkcyjnego mogą się różnić. Pamiętaj, aby użyć loginu do środowiska produkcyjnego PUESC. Jeśli wyślesz zgłoszenie z nieprawidłowego adresu e-mail, zostanie ono automatycznie odrzucone.

Uwaga! Nie świadczymy wsparcia telefonicznego w zakresie środowiska testowego PUESC.

Wyjątkiem od tej zasady są następujące usługi:

  • tranzyt towarów z wykorzystaniem systemu NCTS2 –  pomoc uzyskasz pod numerem: +48 42 638 80 17,
  • przemieszczanie wyrobów akcyzowych z wykorzystaniem systemu EMCS PL2 – pomoc uzyskasz pod numerem: +48 42 638 80 17,
  • działanie aplikacji mobilnej e-TOLL PL w zakresie innym niż przekazywanie danych do rejestru SENT – pomoc uzyskasz pod numerem: +48 22 24 337 77.

W jakich sprawach możesz się zgłosić do Help Desk SISC

  1. Zgłaszanie błędów i nieprawidłowości w działaniu usług udostępnianych na PUESC
    Podstawowe informacje znajdziesz w opisach usług - przejdź do interesującej cię usługi z Katalogu usług (zakładka USŁUGI w menu górnym). lnformacje o usługach udostępnianych kanałem webservice (usługi sieciowe) znajdziesz w sekcji dedykowanej dla tej usługi (zakładka USŁUGI SIECIOWE w menu górnym).

  2. Uzyskanie pomocy w zakresie:

    • zmiany adresu e-mail na koncie PUESC, gdy nie pamiętasz hasła podstawowego i/lub hasła awaryjnego,
    • założenia konta na PUESC, gdy nie możesz go założyć z powodu podania istniejącego już w systemie numeru PESEL,
    • przywrócenia możliwości logowania na PUESC po trzykrotnym podaniu niepoprawnego loginu i/lub hasła,
    • ustalenia jednorazowego hasła do migracji konta, aby uzyskać zaawansowany poziom dostępu (uzyskanie numeru ID SISC),
    • zawieszenia, odwieszenia lub unieważniania certyfikatów celnych.

Uwaga! Pomoc konsultantów Help Desk SISC nie obejmuje wypełniania formularzy - dostępnych na PUESC - wspólnie z użytkownikiem. Help Desk SISC nie świadczy wsparcia w zakresie przepisów prawa, w oparciu o które funkcjonują poszczególne usługi, a także w zakresie stawek celnych i podatkowych, klasyfikacji towarowej, ograniczeń taryfowych, obowiązków i rozliczeń podatkowych, mandatów i kar administracyjnych.

Czas obsługi zgłoszeń przez Help Desk SISC

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.

  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco,  maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.

  • Obsługa zgłoszeń wymagająca wiedzy specjalistycznej bądź technicznej w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.

  • Obsługa wniosków wymagająca wiedzy specjalistycznej bądź technicznej  w dni robocze od 7:30 do 15:30 maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Jak złożyć reklamację

W ciągu 5 dni od otrzymania odpowiedzi możesz przesłać reklamację lub prośbę o dodatkowe wyjaśnienia. Zrobisz to przez portal CSD.

Zaloguj się do Help Desk SISC (strona otwiera się w nowym oknie)

Uwaga! Reklamacje w sprawach wykonania płatności online możesz złożyć operatorowi szybkich płatności. Informacje o tym znajdziesz na stronie Krajowej Izby Rozliczeniowej (strona otwiera się w nowym oknie).