Złóż deklarację dla podatku akcyzowego od suszu tytoniowego

Usługa skierowana jest do ciebie jeśli jesteś osobą fizyczną lub podmiotem gospodarczym i:

  • nabywasz wewnątrzwspólnotowo susz tytoniowy;
  • sprzedajesz susz tytoniowy;
  • importujesz susz tytoniowy;
  • zużywasz susz tytoniowy.

Z usługi możesz skorzystać za pomocą dedykowanego formularza (AKC-ST/AKC-STn) lub kanału webservice (usługa sieciowa).

Uwaga! Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, to jesteś zobowiązany do składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Pamiętaj aby deklarację złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem - nie czekaj na ostatni dzień terminu do złożenia deklaracji.

Załóż konto

Zaloguj się

KROK 1

Wypełnij formularz AKC-ST/AKC-STn

KROK 2

Podpisz deklarację

KROK 3

Wyślij deklarację

KROK 4

Zapłać akcyzę

Pamiętaj – musisz podpisać deklarację w sposób określony w KROKU 2.

KROK WSTĘPNY

Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Uwaga! Wybierz „PODSTAWOWY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.

KROK 0

Zaloguj się Zaloguj się na PUESC

KROK 1

Wypełnij formularz AKC-ST/ AKC-STn

  1. Wybierz na PUESC formularz deklaracji AKC-ST/STn (5) ­ Deklaracja ­ obowiązuje od 01.03.2019 [ZEFIR2]
  2. Wypełnij formularz. Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do niektórych pól formularza – znajdziesz je, klikając w ikonę (przycisk) „i”.
  3. Wygeneruj dokument (deklarację) i przejdź do zakładki

Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki

KROK 2

Podpisz deklarację

Możesz to zrobić na 2 sposoby:

  1. kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
  2. podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,

KROK 3

Wyślij deklarację

  1. W zakładce

Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki

zaznacz i wyślij deklarację.

  1. Przejdź do zakładki

Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki

i sprawdź, czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru). UPO potwierdza, że złożyłeś deklarację w formie elektronicznej i możesz zapłacić zadeklarowany podatek tradycyjnym przelewem. Wysłana przez ciebie deklaracja będzie weryfikowana w systemie.

KROK 4

Zapłać podatek od gier

Możesz to zrobić za pomocą przelewu tradycyjnego (Przelew do US).

Więcej dowiesz się w sekcji Ile zapłacisz.

Obowiązek podatkowy z tytułu akcyzy od wyrobów tytoniowych powstaje z dniem:

  •  nabycia wewnątrzwspólnotowego suszu tytoniowego;
  •  wydania suszu tytoniowego w przypadku dokonania jego sprzedaży;
  •  zużycia suszu tytoniowego.

Deklarację składasz do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy.

ul>
  • Kanał webservice (usługa sieciowa)
  • Możesz przesłać komunikaty przy wykorzystaniu funkcjonalności systemów zewnętrznych zintegrowanych z PUESC (kanał webservice, usługa sieciowa). Szczegółowe informacje o możliwościach i warunkach skorzystania z tej formy udostępnienia usługi znajdziesz na stronie „Usługi sieciowe – informacje i specyfikacje”. Właściwych dokumentów szukaj w sekcji „System ZEFIR2”

    O wysokości akcyzy dowiesz się z wypełnionego formularza deklaracji.

    Akcyzę możesz zapłacić przelewem tradycyjnym na konto organu podatkowego:

    • W bankowości internetowej wybierz „PRZELEW do US”
    • Wybierz rachunek bankowy nr:

    84 1010 1270 0008 2422 2400 0000

    • Wpisz nazwę i adres organu podatkowego: Urząd Skarbowy w Nowym Targu, ul. Parkowa 13, 34-400 Nowy Targ
    • wpisz nazwę i adres zobowiązanego oraz podaj:

    NIP (podatnik prowadzący działalność gospodarczą) lub

    PESEL (podatnik nieprowadzący działalności gospodarczej),

    • Wybierz Typ okresu: miesiąc
    • wybierz symbol formularza AKC-ST lub AKC-STn.

    Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi w szczególności ze względu na awarie lub zapowiadane prace serwisowe.

    Jeśli problemy techniczne nie pozwolą ci złożyć deklaracji elektronicznie, przekaż ją w formie papierowej. Do złożenia deklaracji papierowej w urzędzie będzie ci potrzebny wzór deklaracji do wydruku – znajdziesz go w części Przydatne linki. Wypełnij formularz i złóż go we właściwym urzędzie skarbowym.

    Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:

    • portal Centralny Service Desk

      Zaloguj się do Help Desk SISC

    • e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl:
      • w polu "temat" wpisz nazwę usługi,
      • w treści wiadomości opisz, co działa nieprawidłowo bądź napisz, czego chcesz się dowiedzieć,
      • wyślij wiadomość z adresu e-mail, który został użyty do założenia konta na PUESC (login PUESC),
    • telefon - 33 483 20 55.

    Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.

    Czas realizacji

    • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.
    • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.
    • Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.
    • Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.
    1. Przesłałem deklarację podając błędne dane na formularzu. Co zrobić?

    W przypadku pomyłki możesz złożyć korektę do deklaracji. Korektę składasz na wersji formularza, na której został złożony dokument korygowany. Podczas uzupełniania formularza musisz wskazać taki sam NIP i okres jak dla dokumentu korygowanego, co pozwoli na poprawne powiązanie dokumentów w systemie.

    1. Jak mogę upoważnić kogoś do składania deklaracji elektronicznych w moim imieniu?

    Musisz złożyć do właściwego urzędu skarbowego (dla PIT) Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (UPL-1).

    Strony otwierają się w nowych oknach przeglądarki:

    Ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (strona otwiera się w nowym oknie)

    Informacje o publikacji

    Ostatnia aktualizacja: 29.06.2021 09:14 Artur Orlicz
    Pierwsza publikacja: 29.06.2021 09:07 Artur Orlicz
    Komórka odpowiedzialna: Departament Poboru Podatków MF