Żeby zmienić swoje dane musisz przygotować login i hasło do portalu oraz podpis elektroniczny (podpis kwalifikowany lub podpis zaufany lub certyfikat celny). 
Uwaga! Linki w sekcji "Usługa krok po kroku" otwierają się w nowych oknach przeglądarki.
KROK 0
Zaloguj się na PUESC.
KROK 1
Wypełnij wniosek
Jeśli chcesz zmienić swoje dane:
	- Wybierz wniosek WRR0002 Aktualizacja danych osoby [SZPROT]
 
lub
przejdź do Mój pulpit | Moje dane i w danych szczegółowych wybierz: „Aktualizuj dane użytkownika”.
	- Na pierwszej karcie wniosku wybierz dane, które chcesz zmienić lub wprowadzić. Możesz wybrać jedną lub kilka opcji spośród:
 
	- chcę zaktualizować moje dane osobowe – tutaj zmienisz swoje imię, nazwisko,
 
	- chcę uzyskać lub podać specjalny numer w celu złożenia wniosku dotyczącego naruszenia praw własności intelektualnej,
 
	- chcę zaktualizować moje dane kontaktowe – tutaj zmienisz swoje dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu), a także adres do korespondencji,
 
	- chcę zmodyfikować lub podać dane niezbędne do powiązania z firmą, żeby wysyłać:
	
		- zgłoszenia celne,
 
		- Intrastat,
 
		- deklaracje akcyzowe,
 
		- zgłoszenia SENT,
 
		- e-DD,
 
		- wnioski i inne dokumenty.
 
	
	 
Opcja "chcę zmodyfikować lub podać dane niezbędne do powiązania z firmą" jest przeznaczona dla:
	- agentów celnych - tutaj podasz numer wpisu na listę agentów celnych,
 
	- osób, które chcą wysyłać zgłoszenia celne w procedurach przywozowych i wywozowych – tutaj należy zaznaczyć stosowne oświadczenie,
 
	- osób, które chcą podać dedykowany kontakt dla jednej z usług:
	
	
 
	- chcę podać lub zmienić dane dotyczące miejsca zużywania wyrobów zwolnionych od akcyzy:
	
		- jeśli jesteś osobą fizyczną i zużywasz zwolniony od akcyzy gaz LPG, możesz zarejestrować się w Centralnym Rejestrze Podmiotów Akcyzowych (CRPA),
 
		- jeśli jesteś rolnikiem ryczałtowym i nie posiadasz numeru identyfikacji podatkowej (NIP) – zaznacz stosowne oświadczenie i zarejestruj zużywane wyroby zwolnione od akcyzy w Centralnym Rejestrze Podmiotów Akcyzowych (CRPA).                                                                                                      
 
	
	 
Dane należy podawać na osobnych kartach wniosku, których widoczność jest zależna od wybranego celu aktualizacji. 
Aby przejść do następnej karty, wybierz przycisk „Dalej”.
	- Na ostatniej karcie wniosku musisz zaakceptować wymagane, niezbędne oświadczenia. Następnie wybierz przycisk „Zakończ i utwórz dokument”.
 
	- Przejdź do zakładki:
 
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
KROK 2
Podpisz wniosek
Możesz to zrobić na 3 sposoby:
	- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
 
	- zaawansowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
 
	- podpisem zaufanym składanym za pomocą profilu zaufanego.
 
Uwaga! Jeśli zmieniłeś imię lub nazwisko i masz nowy certyfikat kwalifikowany wystawiony na zmienione dane, podpisz wniosek zaawansowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego lub podpisem zaufanym składanym za pomocą profilu zaufanego.
Potwierdż swoją tożsamość
W przypadku gdy posiadasz konto o podstawowym zakresie uprawnień, a chcesz uzyskać dostęp rozszerzony, musisz potwierdzić swoją tożsamość. Możesz potwierdzić tożsamość w prosty i wygodny sposób - podpisując formularz podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym (tj. z wykorzystaniem profilu zaufanego).
Jeśli wcześniej posiadałeś podstawowy zakres uprawnień i elektronicznie podpiszesz formularz wniosku o aktualizację danych osoby, spowoduje to aktualizację konta na portalu PUESC i dodanie rozszerzonego zakresu uprawnień.
Jeśli chcesz zmienić podstawowy na rozszerzony zakres uprawnień na portalu PUESC bez użycia podpisu elektronicznego, wykonaj następujące czynności:
	- udaj się do siedziby najbliższego urzędu celno-skarbowego, delegatury urzędu celno-skarbowego lub oddziału celnego,
 
	- odszukaj stanowisko oznaczone (zazwyczaj) „E-KLIENT”,
 
	- okaż dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający twoją tożsamość.
 
Informacje o jednostkach celno-skarbowych i ich dane teleadresowe znajdziesz na stronach internetowych izb administracji skarbowej w części dotyczącej urzędu celno-skarbowego (zakładka Urząd Celno-Skarbowy na stronie internetowej izby).
Adresy stron internetowych poszczególnych izb administracji skarbowej znajdziesz w serwisie GOV.PL.
Potwierdzenie tożsamości przez obywateli z krajów UE
Jeżeli jesteś obywatelem z kraju UE, możesz potwierdzić autentyczność danych rejestracyjnych w organach celno-podatkowych w kraju zamieszkania.
Skan potwierdzenia prześlij na adres:
centralna.rejestracja@mf.gov.pl
Potwierdzenie tożsamości przez obywateli z krajów trzecich
Jeżeli jesteś obywatelem kraju trzeciego (spoza UE), możesz potwierdzić autentyczność danych:
	- w konsulacie,
 
	- w ambasadzie,
 
	- u notariusza w kraju zamieszkania.
 
Skan potwierdzenia wraz z jego tłumaczeniem prześlij na adres: centralna.rejestracja@mf.gov.pl
Oryginał potwierdzenia wyślij na adres:
Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu
Wydział Centralna Rejestracja
ul. Smoluchowskiego 1
60-179 Poznań.
KROK 3
Wyślij wniosek i sprawdź, czy otrzymałeś UPO
	- W zakładce:
 
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i wyślij wniosek.
	- Przejdź do zakładki:
 
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
i sprawdź, czy otrzymałeś Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). UPO potwierdza, że złożyłeś wniosek o formie elektronicznej. Dokument odnajdziesz w Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty.
Twój wniosek trafi do weryfikacji.
	- Dopóki nie obsłużymy twojego wniosku, sprawa w zakładce:
 
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Sprawy
będzie miała status „W toku”.
UWAGA! Wysłany przez ciebie wniosek będzie weryfikowany w systemie. Może to potrwać kilka dni. Oczekuj na odpowiedz.
KROK 4
Sprawdź, czy otrzymałeś potwierdzenie aktualizacji danych osoby fizycznej
Zaloguj się na swoje konto i przejdź do zakładki Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty a następnie odszukaj dokument o nazwie: „Potwierdzenie aktualizacji danych osoby fizycznej”.
UWAGA! Jeżeli wniosek nie może zostać rozpatrzony przez prowadzącego sprawę, to w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty| Dokumenty pojawi się dokument o nazwie „Dokument wezwania do weryfikacji tożsamości osoby fizycznej”. Zapoznaj się z nim - zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.