Usługa skierowana jest do ciebie, jeśli jesteś podmiotem gospodarczym i chcesz opłacić podatek od gier z wyłączeniem pokera rozgrywanego w formie turnieju gry w pokera.
Z usługi można skorzystać za pomocą dedykowanego formularza (POG-5) lub kanału webservice (usługa sieciowa).
Załóż konto
Zaloguj się
KROK 1
Wypełnij formularz POG-5
KROK 2
Podpisz deklarację
KROK 3
Wyślij deklarację
KROK 4
Zapłać podatek od gier
Usługa krok po kroku
Pamiętaj – musisz podpisać deklarację w sposób określony w KROKU 2.
KROK WSTĘPNY
Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
i sprawdź, czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru). UPO potwierdza, że złożyłeś deklarację w formie elektronicznej i możesz zapłacić zadeklarowany podatek tradycyjnym przelewem. Wysłana przez ciebie deklaracja będzie weryfikowana w systemie.
KROK 4
Zapłać podatek od gier
Możesz to zrobić za pomocą przelewu tradycyjnego (Przelew do US).
wpisz nazwę i adres organu podatkowego: Urząd Skarbowy w Nowym Targu, ul. Parkowa 13, 34-400 Nowy Targ,
wpisz nazwę i adres zobowiązanego:
NIP (podatnik prowadzący działalność gospodarczą) lub
PESEL (podatnik nie prowadzący działalności gospodarczej),
wybierz Typ okresu: M lub J-dzień (jeżeli urządzasz gry objęte monopolem państwowym) i wpisz datę powstania obowiązku podatkowego np. 25 października 2021 r. tj. 21J2510; w przypadku deklaracji wielopozycyjnych wpisz najwcześniejszą datę powstania obowiązku podatkowego),
wybierz symbol formularza POG-5.
Niedostępność usługi, sytuacje awaryjne
Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi w szczególności ze względu na awarie lub zapowiadane prace serwisowe.
Jeśli problemy techniczne nie pozwolą ci złożyć deklaracji elektronicznie, przekaż ją w formie papierowej. Do złożenia deklaracji papierowej w urzędzie będzie ci potrzebny wzór deklaracji do wydruku – znajdziesz go w części Przydatne linki. Wypełnij formularz i złóż go we właściwym urzędzie skarbowym.
w treści wiadomości napisz, co działa nieprawidłowo lub czego chcesz się dowiedzieć,
wyślij wiadomość z adresu e-mail, którego użyłeś do założenia konta na PUESC (login PUESC),
telefon – 33 483 20 55.
Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.
Czas realizacji
Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.
Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.
Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii - przykładowy wpis) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.
Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii - przykładowy wpis) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Przesłałem deklarację podając błędne dane na formularzu. Co zrobić?
W przypadku pomyłki możesz złożyć korektę do deklaracji. Korektę składasz na wersji formularza, na której został złożony dokument pierwotny. Podczas uzupełniania formularza musisz wskazać taki sam NIP i okres jak dla dokumentu korygowanego, co pozwoli na poprawne powiązanie dokumentów w systemie.
Jak mogę upoważnić kogoś do składania deklaracji elektronicznych w moim imieniu?
Musisz złożyć do właściwego urzędu skarbowego (dla PIT) Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (UPL-1).
Przydatne linki
Strony otwierają się w nowych oknach przeglądarki: