Zmień lub usuń swoje dane

 

Jeżeli chcesz:

  • zmienić swoje dane zarejestrowane na koncie PUESC
  • zrezygnować z numeru IDSISC
  • usunąć swoje konto na PUESC

- musisz zalogować się na Platformę Usług Elektronicznych Skarbowo Celnych (PUESC) i wypełnić odpowiedni wniosek.

Swoje dane, wprowadzone w trakcie zakładania konta, zawsze możesz zmienić.

W każdej chwili możesz też usunąć swoje konto.

Pamiętaj, aby skutecznie usunąć swoje dane z PUESC musisz najpierw wypełnić wniosek dezaktywacji osoby fizycznej, a następnie usunąć konto.

Usługa skierowana jest do osób fizycznych, które posiadają konto na portalu PUESC.

Co musisz przygotować

Żeby zmienić dane lub usunąć konto musisz przygotować login i hasło do portalu oraz podpis elektroniczny (podpis kwalifikowany lub podpis zaufany lub certyfikat celny).

Co musisz zrobić

Żeby zmienić swoje dane:

  • Zaloguj się
  • wybierz zakładkę Formularze, wyszukanie alfabetyczne, wskaż literę A i wybierz wniosek Aktualizacja osoby fizycznej
  • wypełnij wniosek Aktualizacja osoby fizycznej
  • podpisz go podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym lub certyfikatem celnym
  • wyślij formularz

Żeby usunąć swoje dane z PUESC:

  • Zaloguj się
  • wybierz zakładkę Formularze, wyszukanie alfabetyczne, wskaż literę D i wybierz wniosek Dezaktywacja osoby fizycznej
  • wypełnij wniosek Dezaktywacja osoby fizycznej
  • podpisz go podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym lub certyfikatem celnym
  • wyślij formularz
  • jak otrzymasz odpowiedź o dezaktywacji, wejdź na zakładkę Moje dane i wybierz przycisk Usuń konto

Kiedy zmieniasz dane lub usuwasz konto

Jeżeli dane, które podałeś w trakcie rejestracji staną się nieaktualne np.  zmienił się twój adres do korespondencji, zmieniły się miejsca odbioru lub już nie odbierasz gazu zwolnionego lub nie chcesz już posiadać numeru specjalnego, możesz złożyć wniosek o zmianę tych danych.

Jeżeli natomiast nie będziesz już składał żadnych deklaracji możesz swoje dane usunąć.

Pamiętaj, że po usunięciu konta stracisz dostęp do dokumentów dostępnych na tym koncie.

Usługa jest bezpłatna.

Jeżeli skorzystasz z usługi zmiany danych twoje dane zostaną uaktualnione.

Jeżeli usuniesz konto nie będziesz już powiązany z żadną firmą, nie będziesz posiadał numeru rejestracyjnego IDISISC i nie będziesz miał dostępu do dokumentów, które złożyłeś lub wysłałeś w trakcie swojej aktywności na portalu.

Możesz skorzystać z pomocy Help Desk:

  • za pośrednictwem portalu Help Desk SISC (wymagane założenie konta na PUESC);
  • występując z zapytaniem na adres e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl podając w temacie wiadomości nazwę usługi „Zmień lub usuń swoje dane”;
  • pod numerem telefonu: 33 483 20 55;

  1. Założyłem konto z rozszerzonym zakresem uprawnień. Nie otrzymałem numeru rejestracyjnego, a chcę zmienić konto na takie z zakresem podstawowym.
    Jak mam to zrobić?

Odpowiedź:
Jeżeli nie masz jeszcze numeru IDSISC (można to sprawdzić w zakładce Mój pulpit>Moje dane> numer IDSISC, który znajduje się w tabelce z danymi osoby, po lewej stronie na ekranie. Przy numerze IDSISC będzie napis: BRAK), możesz złożyć korektę wniosku. Zobacz instrukcję Krok po kroku, jak zrobić korektę, aby zmienić rodzaj konta i otrzymać IDSISC w kilka sekund.

  • Ustawa z dnia 19 marca 2004 r. – Prawo celne
  • Ustawa z dnia 9 marca 2017 r. – o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów
  • Ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. – o podatku akcyzowym