Zarejestruj, zaktualizuj lub anuluj umowę na obrót paliwem opałowym oraz dodaj miesięczne zestawienie

Usługa skierowana jest do ciebie, jeśli jesteś:

  • podmiotem wysyłającym,

  • podmiotem sprzedającym,

będącym osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, prowadzącą działalność gospodarczą.

Dzięki usłudze zarejestrujesz umowę okresową na obrót paliwem opałowym, a także zaktualizujesz ją lub anulujesz. Możesz również dodać miesięczne zestawienie informacji dotyczących umowy okresowej.

Z usługi skorzystasz za pomocą dedykowanego formularza.

Uwaga! Zgłoś umowę okresową do rejestru umów przed:

  • pierwszą dostawą,

  • przeniesieniem własności lub posiadania paliw opałowych.

 

Załóż konto

Zaloguj się

KROK 1

Wypełnij właściwy formularz SENT

KROK 2

Wyślij formularz

KROK 3

Odbierz potwierdzenie

Przed wypełnianiem formularza musisz przygotować odpowiednie dane.

Jeżeli zamierzasz:

  1. zarejestrować umowę na obrót paliwem opałowym – przygotuj dane wymagane w zgłoszeniu umowy okresowej, dotyczące:

  • podmiotu wysyłającego albo podmiotu sprzedającego, podmiotu odbierającego albo podmiotu nabywającego włącznie z ich adresem i numerem identyfikacji podatkowej,

  • towaru będącego przedmiotem umowy,

  1. zaktualizować lub anulować umowę na obrót paliwem opałowym lub zgłosić miesięczne zestawienie – przygotuj dane dotyczące umowy okresowej lub miesięcznego zestawienia, dotyczące:

  • podmiotu wysyłającego albo podmiotu sprzedającego, włącznie z ich adresem i numerem identyfikacji podatkowej,

  • numeru identyfikacji podatkowej podmiotu odbierającego albo podmiotu nabywającego,

  • unikatowego identyfikatora okresowej umowy,

  • towaru.

KROK WSTĘPNY

  1.  Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.

Podczas rejestracji w zakładce „CEL REJESTRACJI” wybierz opcję:

„Chcę powiązać się z firmą, żeby wysyłać:

  • zgłoszenia celne,

  • Intrastat,

  • deklaracje akcyzowe,

  • zgłoszenia SENT,

  • e-DD,

  • wnioski i inne dokumenty.”

Podpisz wniosek rejestracyjny. Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamość

  1. Zarejestruj firmę – jeśli nie jest zarejestrowana. Sprawdź, jak to zrobić w usłudze Zarejestruj firmę - uzyskaj numer EORI.

Możesz sprawdzić, czy firma jest zarejestrowana – skorzystaj z wyszukiwarki podmiotów udostępnionej w usłudze Sprawdź czy firma jest zarejestrowana.

Jeżeli dane firmy już zarejestrowanej na PUESC są nieaktualne, skorzystaj z usługi Zmień lub usuń dane firmy.

  1. Powiąż osobę z firmą – sprawdź, jak to zrobić w usłudze Powiąż reprezentanta z firmą.

KROK 0

1.  Zaloguj się na PUESC.

2. Jeśli reprezentujesz podmiot wysyłający lub sprzedający, wybierz kontekst firmy.

KROK 1

Wypełnij właściwy formularz SENT

  1. Wybierz na PUESC właściwy formularz – patrz Formularze do wypełnienia

  2. Wypełnij formularz.

  3. Zweryfikuj poprawność danych wprowadzonych na formularzu.

UWAGA! Podaj adres e-mail, na który otrzymasz potwierdzenie wysłania formularza.

KROK 2

Wyślij formularz

Wybierz przycisk [Zatwierdź].

KROK 3

Odbierz potwierdzenie

Potwierdzenie odebrania formularza:

  • zostanie wyświetlone na ekranie monitora,

  • znajdziesz w zakładce

Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty,

  • otrzymasz pocztą elektroniczną – jeżeli w formularzu podałeś adres e-mail.

W przypadku rejestracji umowy okresowej potwierdzenie odebrania formularza zawiera nadany identyfikator rejestracji umowy.

  1. Jeżeli jesteś podmiotem wysyłającym albo podmiotem sprzedającym, planujesz dostawę paliw opałowych i stosowanie umowy okresowej, o której mowa w art. 89 ust. 5e albo 5f ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, to:

  • prześlij do rejestru umów zgłoszenie i uzyskaj unikatowy identyfikator umowy okresowej (art. 6c ust. 1, 2 i 3 ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi);

  • do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano sprzedaży, przesyłaj do rejestru miesięczne zestawienie informacji dotyczące okresowej umowy (art. 6c ust. 4 ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi).

  1. Dane dotyczące sprzedaży możesz podać tylko za miesiąc poprzedni.

Wybierz właściwy formularz:

Formularz rejestracji umowy okresowej w zakresie podatku akcyzowego

Formularz podglądu zarejestrowanej umowy, zmiany danych umowy, dodawania miesięcznych     zestawień dotyczących umowy, anulowania umowy, listy umów

Usługa jest bezpłatna.

Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi w szczególności ze względu na awarie lub zapowiadane prace serwisowe.

W przypadku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnej:

  • jeśli nie jest dostępna rejestracja umowy okresowej – poczekaj na informację o usunięciu awarii lub zakończeniu prac serwisowych i spróbuj ponownie skorzystać z usługi,

  • jeśli nie jest możliwe dodanie miesięcznego zestawienia informacji – postępuj zgodnie z procedurą awaryjną. <SENT - Instrukcja postępowania - niedostępność rejestru- plik PDF (… MB) >

Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:

  • portal Centralny Service Desk

         Zaloguj się do Help Desk SISC <przycisk zaloguj do Helpdesk>

  • e-mail – helpdesk-eclo@mf.gov.pl
  • w polu temat wpisz nazwę usługi,

  • w treści wiadomości napisz, co działa nieprawidłowo lub czego chcesz się dowiedzieć,

  • wyślij wiadomość z adresu e-mail, którego użyłeś do założenia konta na PUESC (login PUESC),

  • telefon – 33 483 20 55.

Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.

Czas realizacji

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.

  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do  4 godzin.

  • Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.

  • Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Opis w przygotowaniu