Sprawdź ważność zgłoszenia przewozu towarów

Usługa skierowana jest do ciebie, jeśli jesteś:

  • osobą kierującą drogowym środkiem transportu, która przewozi towary objęte systemem monitorowania przewozu i obrotu SENT,
  • przewoźnikiem.

Dzięki usłudze sprawdzisz:

  • czy otrzymany numer referencyjny istnieje w systemie SENT,
  • czy dane adresowe miejsca dostarczenia towaru są zgodne z danymi wskazanymi w potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego.

Z usługi możesz skorzystać za pomocą dedykowanego formularza.

KROK 1

Wypełnij formularz

KROK 2

Wyślij formularz

KROK 3

Odczytaj ważność zgłoszenia SENT

Usługa jest dostępna bez logowania.

Przed wypełnieniem formularza przygotuj:

  • numer referencyjny zgłoszenia SENT,
  • numer rejestracyjny środka transportu.

KROK 1

Wypełnij formularz

  1. Wybierz na PUESC formularz SENT402 ­ Sprawdzenie ważności zgłoszenia przewozu [SENT] (strona otworzy się w nowym oknie).
  2. Wypełnij dane w formularzu – uzupełnij:
  • numer referencyjny zgłoszenia SENT,
  • numer rejestracyjny środka transportu.
  1. Wprowadź kod z obrazka.

KROK 2

Wyślij formularz

Wybierz przycisk [Zatwierdź].

KROK 3

Odczytaj ważność zgłoszenia SENT

Na ekranie wyświetli się odpowiedź z systemu. Odczytaj przekazane informacje – dzięki nim sprawdzisz aktualność danych zawartych w zgłoszeniu SENT.

  1. Numer referencyjny sprawdź przed rozpoczęciem przewozu.
  2. Jeśli jesteś przewoźnikiem i nie otrzymałeś numeru referencyjnego (numeru zgłoszenia przewozu), odmów przyjęcia do przewozu towarów podlegających zgłoszeniu.
  3. Jeśli jesteś kierowcą pojazdu, to w momencie rozpoczęcia przewozu towaru musisz posiadać numer referencyjny.

(art. 10 ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi)

SENT402 - Sprawdzenie ważności zgłoszenia przewozu [SENT] <link do formularza>

Formularz sprawdzenia ważności zgłoszenia przewozu

Usługa jest bezpłatna.

Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi w szczególności ze względu na awarie lub zapowiadane prace serwisowe.

W przypadku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnej poczekaj na przekazanie numeru referencyjnego odpowiednio przez podmiot wysyłający, podmiot odbierający lub przewoźnika.

Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:

  • portal Centralny Service Desk

    Zaloguj się do Help Desk SISC

  • e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl:
    • w polu "temat" wpisz nazwę usługi,
    • w treści wiadomości opisz, co działa nieprawidłowo bądź napisz, czego chcesz się dowiedzieć,
    • wyślij wiadomość z adresu e-mail, który został użyty do założenia konta na PUESC (login PUESC),
  • telefon - 33 483 20 55.

Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.

Czas realizacji

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.
  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.
  • Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.
  • Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Opis w przygotowaniu