Usługa skierowana jest do ciebie, jeśli jesteś przedsiębiorcą, agentem celnym lub przedstawicielem firm, które dysponują zabezpieczeniem zarejestrowanym w Zintegrowanym Systemie Obsługi Zabezpieczeń (OSOZ2) i możesz:
włączyć otrzymywanie powiadomień e-mail dotyczących swoich zabezpieczeń i uzyskiwać informacje o upływającym terminie ważności lub o zbliżającym się limicie salda zabezpieczenia,
zmienić uzyskany kod dostępu do zabezpieczenia lub uzyskać dodatkowe kody,
zarejestrować gwarancje pojedyncze w formie karnetów stosowanych w procedurze tranzytu.
Właściwy formularz znajdziesz poniżej w sekcji „Formularze do wypełnienia”.
Załóż konto
Zaloguj się
KROK 1
Wypełnij formularz
KROK 2
Wyślij formularz
KROK 3
Odbierz informację zwrotną
Usługa krok po kroku
KROK WSTĘPNY
Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Jeżeli dane firmy już zarejestrowanej na PUESC są nieaktualne, skorzystaj z usługi Zmień lub usuń dane firmy.
Powiąż osobę z firmą i wybierz uprawnienia do usługi AES – sprawdź, jak to zrobić w usłudze Powiąż reprezentanta z firmą.
Pamiętaj, że możesz powiązać z firmą jedynie taką osobę, która w upoważnieniu otrzymała uprawnienie „Zmiana kodu dostępu dla zabezpieczenia/gwarancji”.
Informacje o zabezpieczeniu może uzyskać tylko osoba fizyczna bezpośrednio powiązana z firmą, tj. właściciel, pracownik bądź pełnomocnik firmy. Pracownik agencji celnej będzie mógł uzyskać informacje o zabezpieczeniu, kiedy powiąże się bezpośrednio z firmą.
Z upoważnienia udzielonego pełnomocnikowi lub z oświadczenia złożonego przez pracodawcę dla pracownika musi jednoznacznie wynikać, że pełnomocnik/ pracownik posiada uprawnienie szczególne „Zmiana kodu dostępu dla zabezpieczenia/gwarancji”.
W kolumnie „Nazwa własna dokumentu” powinno pojawić się „odpowiedz_nazwa_formularza”.
Po wybraniu odpowiedzi za pomocą przycisku [Podgląd dokumentu] uzyskasz rezultat działania.
Co powinieneś wiedzieć
Do rejestracji i obsługi zabezpieczeń służy Zintegrowany System Obsługi Zabezpieczeń (OSOZ2).
System OSOZ2 zintegrowany jest z innymi systemami KAS w ramach Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego (AIS, EMCS 2 PL, NCTS 2 PL, ZEFIR2). Wymiana informacji pomiędzy systemami następuje z wykorzystaniem 17- lub 24-znakowego numeru GRN (Guarantee Reference Number) oraz 4 znakowego kodu dostępu.
Możesz przesłać komunikaty przy wykorzystaniu funkcjonalności systemów zewnętrznych zintegrowanych z PUESC (kanał webservice, usługa sieciowa). Szczegółowe informacje o możliwościach i warunkach skorzystania z tej formy udostępnienia usługi znajdziesz na stronie Usługi sieciowe – informacje i specyfikacje dostępnej z menu „Usługi sieciowe”. Właściwych dokumentów szukaj w sekcji „System OSOZ2”.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna
Niedostępność usługi, sytuacje awaryjne
Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi w szczególności ze względu na awarie po stronie SISC lub prace serwisowe.
W przypadku niedostępności usługi możesz skontaktować się z urzędem obsługującym zabezpieczenie.
w treści wiadomości napisz, co działa nieprawidłowo lub czego chcesz się dowiedzieć,
wyślij wiadomość z adresu e-mail, którego użyłeś do założenia konta na PUESC (login PUESC),
telefon – 33 483 20 55.
Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.
Czas realizacji
Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.
Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.
Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii - przykładowy wpis) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.
Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii - przykładowy wpis) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
W przygotowaniu
Przydatne linki
W przygotowaniu
Podstawy prawne
Strony otwierają się w nowych oknach lub na nowych kartach przeglądarki.