Aby zobaczyć listę swoich certyfikatów celnych, musisz:

  1. zalogować się do konta na PUESC,
  2. przejść do zakładki „Mój pulpit”, do sekcji „Moje dane” i wybrać odnośnik „Certyfikaty celne” - wyświetli się "Lista certyfikatów celnych".

Po wyświetleniu uzyskujesz listę osobistych certyfikatów celnych wraz z ich numerami seryjnymi i datą ważności. Możesz również pobrać certyfikat (część publiczną zawierającą klucz publiczny).

Widok listy certyfikatów celnych dostępny jest tylko po zalogowaniu do konta na PUESC. Lista prezentuje certyfikaty celne wydane użytkownikowi.

Certyfikaty na PUESC nie zawierają kluczy prywatnych – dostępna jest wyłącznie część publiczna. Jeśli użytkownik utraci dostęp do klucza prywatnego (np. go skasuje), nie będzie możliwości jego odzyskania. Konieczne będzie wygenerowanie nowego certyfikatu.

Usługa jest bezpłatna.

Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:

  • portal Centralny Service Desk
    przejdź do portalu  CSD - Centralny Service Desk (strona otwiera się w nowym oknie)
  • e-mail – helpdesk-eclo@mf.gov.pl
    • w polu „temat” wpisz nazwę usługi „Zobacz swoje certyfikaty celne”,
    • w treści wiadomości napisz, co działa nieprawidłowo lub czego chcesz się dowiedzieć,
    • wyślij wiadomość z adresu e-mail, którego użyłeś do założenia konta na PUESC (login PUESC),
  • telefon – 22 460 59 70.
    Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.

Czas realizacji

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków - niezwłocznie, całodobowo.
  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania - na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.
  • Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 - maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.
  • Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 - maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

 

Informacje o publikacji

Pierwsza publikacja: 28.09.2022 10:54 Sylwia Mystkowska
Komórka odpowiedzialna: Departament Ceł MF