Logowanie do konta PUESC

Na PUESC możesz zalogować się bezpośrednio z użyciem loginu i hasła ustalonego w trakcie rejestracji.

PUESC wykorzystuje ponadto ogólnodostępne metody logowania przygotowane przez serwis e-Urząd Skarbowy.

Aby zalogować się na PUESC:

  • użyj przycisku „Zaloguj się” na stronie głównej portalu,
  • wybierz ścieżkę logowania bezpośrednio na PUESC z użyciem loginu i hasła, lub
  • wybierz inne sposoby logowania.

Zaloguj się

Zapoznaj się z dodatkowymi informacjami:

Bezpośrednie logowanie na PUESC

Wprowadź login i hasło, które podałeś podczas rejestracji konta a następnie potwierdź przyciskiem „Zaloguj się”.

Inne sposoby logowania

  • zostaniesz przekierowany do e-Urzędu skarbowego,
  • będziesz mógł wybrać jeden ze sposobów logowania:
    • login.gov.pl – logowanie z użyciem profilu zaufanego, e-dowodu lub bankowości elektronicznej, lub
    • z wykorzystaniem publicznej aplikacji mobilnej mObywatel,
  • postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

Zaloguj się

Jeżeli w trakcie logowania trzykrotnie wprowadzisz nieprawidłowe hasło, to dostęp do konta PUESC zostanie zablokowany na 30 minut. Po tym czasie automatycznie przywrócona zostanie możliwość zalogowania się na PUESC.

Jeżeli nie możesz czekać, to skorzystaj z telefonicznej pomocy konsultantów Help Desk SISC pod numerem +48 33 483 20 55.

Przygotuj następujące dane:

  • adres e-mail (login twojego konta na PUESC),
  • PESEL (jeżeli nie posiadasz PESEL, to przygotuj nr dokumentu, który wskazałeś podczas rejestracji na PUESC).

Zadzwoń do Help Desk SISC i podaj te dane konsultantowi. Zostaniesz poproszony o swoje imię i nazwisko, ponieważ do ciebie przypisany jest login konta na PUESC.

Konto zostanie odblokowane przez konsultanta i przywrócona zostanie możliwość zalogowania się na PUESC.

  • zaloguj się na PUESC,
    Zaloguj się
  • przejdź do zakładki „Mój pulpit” a następnie „Moje dane”,
  • zmień login (adres e-mail) używając przycisku "Edytuj dane"
  • użyj przycisku „Zapisz dane”.

Jeżeli nie masz dostępu do konta e-mail, którego adres został użyty do założenia konta na PUESC (login PUESC) oraz nie pamiętasz hasła do konta PUESC postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej:

Nie masz podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego:

  • udaj się z dokumentem potwierdzającym twoją tożsamość do siedziby najbliższego urzędu celno-skarbowego, delegatury urzędu celno-skarbowego lub oddziału celnego (adresy jednostek celno-skarbowych) znajdziesz na stronie „Osobiste potwierdzanie tożsamości”).


Masz podpis kwalifikowany lub profil zaufany:

  1. napisz elektronicznie wniosek o nadanie nowego loginu do konta PUESC podając w nim:
  • swoje dane osobowe: imię, nazwisko,
  • konto email (login PUESC), do którego utraciłeś dostęp oraz
  • nowy adres email, który będzie nowym loginem do konta na PUESC, np. w takiej formie:

 

Jan Kowalski                                                                     miejscowość, data ……………….

adres (opcjonalnie)

                                                                                              Krajowa Administracja Skarbowa

                                                                                              Administracja PUESC

Utraciłem dostęp do konta e-mail …….…..@..............  , którego adres wskazałem przy rejestracji jako login konta na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC).

W związku z powyższym   proszę o zmianę dotychczasowego adresu e-mail na następujący ………………@................. . Nowego adres będę używał jako loginu konta na PUESC.

                                                                                             

Jan Kowalski

                                                                                              podpisano elektronicznie

  1. wniosek podpisz elektronicznie:
    • podpisem kwalifikowanym lub
    • podpisem zaufanym – jeżeli nie wiesz, jako to zrobić przejdź na stronę w serwisie GOV.PL i postępuj zgodnie z zawartymi na niej informacjami,  (strona otworzy się w nowym oknie lub na nowej karcie przeglądarki),
  2. podpisany wniosek dołącz do wiadomości e-mail – ważne:
    • w temacie wiadomości wpisz: ZMIANA LOGINU PUESC PROCEDURA SPECJALNA   Uwaga! Temat wiadomości e-mail MUSI BYĆ IDENTYCZNY (SKOPIUJ GO),
    • w treści wiadomości wpisz: Proszę o zmianę adresu e-mail dla (podaj swoje imię i nazwisko oraz rok urodzenia),
  3. wiadomość z załącznikiem wyślij na adres: helpdesk-eclo@mf.gov.pl – ważne: wyślij wiadomość z adresu e-mail, który ma być nowym loginem do konta na PUESC,
  4. w ciągu 24 godzin otrzymasz:
    • pierwszą wiadomość e-mail o zarejestrowaniu zgłoszenia w serwisie Centralny Service Desk (CSD) – w wiadomości znajdzie się numer zgłoszenia (ZGL),
    • drugą wiadomość e-mail o zamknięciu zgłoszenia – w wiadomości będzie zawarte rozwiązanie problemu,
    • trzecią wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym – tytuł: PUESC: Zmiana adresu email,
  5. w celu zmiany adresu e-mail (loginu PUESC) postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w treści otrzymanego rozwiązania oraz w wiadomości z linkiem aktywacyjnym.

JEŻELI PO ZASTOSOWANIU OPISANYCH DZIAŁAŃ W DALSZYM CIĄGU NIE BĘDZIESZ MÓGŁ  ZALOGOWAĆ SIĘ DO KONTA NA PUESC ZADZWOŃ DO HELP DESK SISC  (33 483 20 55) PODAJĄC NUMER ZGŁOSZENIA (ZGL) OTRZYMANY W PIERWSZEJ WIADOMOŚCI E-MAIL .

 

Możesz dostosować do swoich potrzeb wygląd strony – w szczególności wielkość czcionki i kontrast.

Dostępne są informacje o usługach i aktualności. Możesz zapoznać się z wykazem formularzy, jednak poszczególne formularze nie są dostępne.

Zawsze możesz wrócić na stronę główną. Kliknij w logo PUESC lub w pierwszy link „PUESC” w ścieżce okruszków.

Z informacji podanych w ścieżce dowiesz się, w którym miejscu portalu jesteś.

Wygląd fragmentu strony głównej portalu  Na rysunku widać, jak dostosować wygląd strony do swoich potrzeb oraz gdzie znajduje się przycisk logowania. Pokazane jest logo portalu z informacją, że na stronę główną zawsze można wrócić klikając na logo. Pokazane jest usytuowanie ścieżki z której wiadomo, w którym miejscu portalu jesteś.

Jeżeli będziesz potrzebować pomocy, to w zakładce Pomoc znajdziesz:

  • informacje o działaniu serwisu PUESC,
  • odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ),
  • informacje kiedy i jak skorzystać ze wsparcia konsultantów Help Desk SISC lub Krajowej Informacji Skarbowej.

W stopce strony głównej znajdziesz m.in.:

  • podstawowe informacje o PUESC – jak zacząć i jak korzystać z serwisu,
  • regulamin korzystania z PUESC,
  • deklarację dostępności serwisu puesc.gov.pl,
  • politykę prywatności Ministerstwa Finansów,
  • klauzule przetwarzania danych osobowych (RODO),
  • podstawowe informacje o Systemie Informacyjnym Skarbowo-Celnym (SISC) i prowadzonych pracach nad jego rozwojem.

Dodatkowe informacje znajdziesz, jeśli klikniesz w logo Unii Europejskiej, Funduszy Europejskich, Ministerstwa Finansów lub Krajowej Administracji Skarbowej.

Możesz korzystać z tych elementów, które są dostępne przed zalogowaniem.

Dodatkowo masz dostęp do swojego pulpitu oraz wybranych formularzy.

W nagłówku strony głównej zobaczysz swoje imię i nazwisko. To oznacza, że zalogowałeś się poprawnie. W tym miejscu także wylogujesz się z konta na PUESC.

Wygląd fragmentu strony głównej portalu  Na rysunku zaznaczone zostały  nowe elementy, które widać po zalogowaniu się na konto. Są to dane użytkownika oraz  miejsce dostępu do jego pulpitu na portalu.

Dodatkowe informacje o funkcjonalnościach twojego pulpitu znajdziesz na stronie „Mój pulpit, moje dokumenty – jak korzystać z PUESC”.