Help Desk Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego (Help Desk SISC)

Odpowiedzi na najpopularniejsze pytania znajdziesz w FAQ na stronie głównej i w opisach poszczególnych usług.

Jeśli jednak nie znajdziesz tam poszukiwanej informacji, to na Help Desk SISC możesz zgłosić pytanie, uwagę lub problem z działaniem Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) i z dostępem do usług skarbowo-celnych na PUESC.

Z Help Desk SISC możesz się skontaktować:

  • przez portal CSD (Centralny Service Desk) – kliknij i sprawdź, dlaczego to najlepsza forma kontaktu - strona otworzy się w nowym oknie lub na nowej karcie przeglądarki
  • przez e-mail helpdesk-eclo@mf.gov.pl
  • telefonicznie na numer +48 33 483 20 55

Portal CSD (Centralny Service Desk)

Zalecamy tę formę kontaktu, ponieważ pozwala nam na najszybszą obsługę twojego zgłoszenia. Opisz nam jasno, jaki wystąpił problem, dzięki temu przygotujemy dla ciebie odpowiednie rozwiązanie.

Zaloguj do Help Desk SISC

E-mail

Jeżeli przynajmniej raz korzystałeś z pomocy przez portal CSD, możesz przesłać zgłoszenie e-mailem na helpdesk-eclo@mf.gov.pl .

Wyślij je z adresu e-mail, który jest twoim loginem do portalu PUESC.

W temacie e-maila wpisz nazwę usługi, której dotyczy zgłoszenie. Jeżeli znasz nazwę systemu informatycznego, który obsługuje usługę, wpisz ją w zgłoszeniu.

Opisz problem w wiadomości w taki sposób, abyśmy mogli przygotować rozwiązanie bez zwracania się do ciebie o dodatkowe informacje.

Kontakt telefoniczny

Zalecamy tę formę kontaktu dla osób, które nie mają konta na portalu PUESC.

Pod numerem +48 33 483 20 55 czekają konsultanci, którzy odpowiedzą na twoje pytania. Zanim zadzwonisz, zapoznaj się z informacjami w zakładkach FAQ.

Średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wynosi ok. 6 minut.

Szanujemy twój czas. Jeżeli na połączenie z konsultantem oczekuje więcej niż 10 osób lub czas oczekiwania przekroczy 30 minut, nastąpi automatyczne rozłączenie, poprzedzone odpowiednią informacją. Zadzwoń później lub skorzystaj z innej formy kontaktu.

W jakich sprawach możesz się zgłosić do Help Desk SISC

  • bsługa zgłoszeń – rejestracja oraz obsługa zgłoszeń dotyczących błędów i nieprawidłowości w działaniu usług udostępnianych na PUESC,
  • obsługa wniosków o informację – rejestracja oraz obsługa wniosków o informację na temat usług udostępnianych na PUESC,

Zapoznaj się z katalogiem usług skarbowo-celnych  i katalogiem usług niewizualnych na PUESC. Usługa niewizualna to usługa sieciowa realizowana kanałem webservice (S2S).

  • obsługa wniosków o usługę w sprawach dotyczących:
    • zmiany adresu e-mail na koncie PUESC, gdy nie pamiętasz hasła podstawowego i/lub hasła awaryjnego,
    • założenia konta na PUESC, gdy nie możesz go założyć z powodu podania istniejącego już w systemie numeru PESEL,
    • przywrócenia możliwości logowania na PUESC po trzykrotnym podaniu niepoprawnego loginu i/lub hasła,
    • ustalenia jednorazowego hasła do migracji konta, aby uzyskać zaawansowany poziom dostępu (uzyskanie numeru ID SISC),
    • zawieszania, odwieszania i unieważniania niekwalifikowanych certyfikatów celnych,

Przed skorzystaniem z pomocy Help Desk SISC zapoznaj się z opisami poszczególnych usług skarbowo-celnych.

Pomoc konsultantów Help Desk SISC nie obejmuje wypełniania formularzy -dostępnych na PUESC - wspólnie z użytkownikiem. Oferujemy jednak pomoc w wyjaśnieniu znaczenia pól i treści, które tego wymagają.

Jaki jest czas obsługi zgłoszeń

Większość zgłoszeń obsługujemy na bieżąco. Odpowiedzi udzielamy w możliwie najkrótszym czasie od zarejestrowania zgłoszenia, a przy rozmowie telefonicznej – w czasie jej trwania. W przypadku zgłoszeń, które dotyczą złożonych błędów lub nieprawidłowości, czas obsługi może ulec wydłużeniu z powodu potrzeby przeanalizowania zgłoszenia i opracowania skutecznego rozwiązania. Szczegóły znajdziesz w opisach poszczególnych usług.

Jaki jest czas obsługi wniosków o informację

Większość wniosków obsługujemy na bieżąco. Odpowiedzi udzielamy w możliwie najkrótszym czasie od zarejestrowania wniosku, a przy rozmowie telefonicznej – w czasie jej trwania. W przypadku skomplikowanego wniosku czas obsługi może zostać wydłużony z powodu potrzeby jego przeanalizowania i opracowania skutecznego rozwiązania. Szczegóły znajdziesz w opisach poszczególnych usług.

Jaki jest czas obsługi wniosków o usługę

Wnioski o usługę, które spełniają wymagania formalne, obsługujemy na bieżąco. Wyjątkiem są sytuacje związane z awarią lub niedostępnością usług, koniecznych do zrealizowania wniosku.

Jak złożyć reklamację

W ciągu 5 dni od otrzymania odpowiedzi możesz przesłać reklamację lub prośbę o dodatkowe wyjaśnienia, które dotyczą zgłoszeń i wniosków o usługę rozpatrywanych w Help Desk SISC. Zrobisz to przez portal CSD.

Zaloguj do Help Desk SISC