Pomoc w zakresie środowiska testowego PUESC

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz na środowisku produkcyjnym PUESC w (strony otwierają się w nowych oknach przeglądarki):

Jeżeli nie znalazłeś tam potrzebnej informacji, skorzystaj z pomocy konsultantów Help Desk SISC poprzez zintegrowany z PUESC portal Centralny Service Desk (CSD), pocztę elektroniczną lub telefonicznie.

Zgłoszenia dotyczące środowisk testowych obsługiwane są w produkcyjnym serwisie Help Desk SISC, tj. aby z niego skorzystać, należy posiadać konto na produkcyjnym portalu PUESC - www.puesc.gov.pl.

Zalecamy tę formę kontaktu, ponieważ pozwala nam na najszybszą obsługę twojego zgłoszenia. Opisz nam, jaki wystąpił problem, dzięki temu przygotujemy dla ciebie odpowiednie rozwiązanie. 

Uwaga! Jeżeli chcesz skorzystać z Help Desk SISC poprzez CSD:

  • zaloguj się na środowisku produkcyjnym PUESC (strona otwiera się w nowym oknie),
  • z górnego menu wybierz POMOC, a następnie Help Desk SISC - portal CSD dla zalogowanych użytkowników,
  • przejdź do portalu CSD (strona otwiera się w nowym oknie),
  • w CSD z bocznego menu wybierz Nowe zgłoszenie,
  • z Katalogu usług wybierz usługę, do której chcesz wysłać zgłoszenie serwisowe,
  • po wybraniu usługi wybierz klasyfikację - ten wybór pozwoli bardziej szczegółowo opisać zgłoszenie,
  • otworzy się formularz zgłoszenia - w polu Opis zgłoszenia napisz, czego dotyczy twój problem i wskaż również, że dotyczy to środowiska testowego PUESC,
  • jeżeli uważasz, że opisałeś już wszystko, kliknij w przycisk Kontynuuj,
  • teraz możesz dodać załączniki do zgłoszenia (zrzuty ekranu lub inne istotne twoim zdaniem informacje), możesz również wysłać zgłoszenie bez załączników,
  • kliknij przycisk Zgłoś - zgłoszenie niezwłocznie trafi do konsultantów Help Desk SISC, a ty otrzymasz:
    • informację w oknie - Utworzono zgłoszenie o numerze ZGL2329987 (przykładowy numer),
    • wiadomość e-mail potwierdzającą zarejestrowanie zgłoszenia,
  • po obsłużeniu zgłoszenia przez konsultanta otrzymasz wiadomość e-mail potwierdzającą rozwiązanie zgłoszenia.

Uwaga! Wszystkie mailowe powiadomienia CSD wysyłane są z adresu pomoc.informatyczna@mf.gov.pl

Jeżeli przynajmniej raz korzystałeś z pomocy przez portal CSD, możesz przesłać zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres helpdesk-eclo@mf.gov.pl

UWAGA! Jeżeli nie masz konta na produkcyjnym PUESC (strona otwiera się w nowym oknie), skorzystaj z pomocy telefonicznej.

Wyślij zgłoszenie z adresu e-mail, który jest twoim loginem na produkcyjnym PUESC.

Uwaga! Zgłoszenie wysłane z innego adresu zostanie automatycznie odrzucone.

W temacie wiadomości e-mail wpisz nazwę usługi, której dotyczy zgłoszenie.

Jeżeli znasz nazwę systemu informatycznego, który obsługuje usługę, wpisz w zgłoszeniu jego skróconą nazwę. Jeżeli problem dotyczy formularza interaktywnego, to nazwę systemu znajdziesz w nazwie formularza w nawiasie [skrócona nazwa systemu], np. [ZEFIR2].

Opisz problem w wiadomości w taki sposób, abyśmy mogli przygotować rozwiązanie bez zwracania się do ciebie o dodatkowe informacje. Wskaż, że dotyczy to środowiska testowego. Do wiadomości możesz również dodać załączniki.

Uwaga - wsparcie dla NCTS2! W sprawach związanych z tranzytem towarów i wykorzystaniem systemu NCTS2 (grupa usług "Tranzyt towarów") wsparcie zapewnia Help Desk systemu NCTS2 (HD NCTS2).

Wiadomość do HD NCTS2 wyślij na adres e-mail ncts.hd@mf.gov.pl 

Uwaga - wsparcie dla EMCS PL2! W sprawach związanych z obrotem wyrobami akcyzowymi i wykorzystaniem systemu EMCS PL2 (grupa usług "Przemieszczanie wyrobów akcyzowych (EMCS PL2)") wsparcie zapewnia Help Desk systemu EMCS PL2 (HD EMCS PL2).

Wiadomość do HD EMCS PL2 wyślij na adres e-mail emcs.hd@mf.gov.pl

Uwaga - wsparcie dla TAX FREE! W sprawach technicznych dotyczących funkcjonowania aplikacji testowych: 

można komunikować się z Centrum Kompetencyjnym TAX FREE na adres e-mail serwis.taxfree.ias.bialystok@mf.gov.pl

Uwaga - wsparcie dla e-TOLL! Informacje o wsparciu w zakresie wykorzystywania aplikacji e-TOLL PL znajdziesz w sekcji "Jeżeli potrzebujesz pomocy (Help Desk)" w opisie usługi Przekaż dane geolokalizacyjne pojazdu do rejestru SENT z wykorzystaniem aplikacji mobilnej e-TOLL PL (strona otwiera się w nowym oknie):

  • pod adresem e-mail helpdesk-eclo@mf.gov.pl zapewniamy wsparcie w zakresie związanym z przekazywaniem poprzez aplikację e-TOLL PL danych geolokalizacyjnych pojazdu do rejestru SENT,
  • w pozostałym zakresie o wsparcie dla aplikacji e-TOLL PL zwróć się do konsultantów e-TOLL PL - wyślij zgłoszenie na adres e-mail kontakt@etoll.gov.pl

Uwaga! W zakresie środowiska testowego PUESC tylko niektóre usługi wspierane są telefonicznie. 

Konsultanci Help Desk SISC czekają pod wskazanymi numerami telefonów w zakresie:

  • tranzytu towarów z wykorzystaniem systemu NCTS2:
    +48 42 638 80 17 
  • przemieszczania wyrobów akcyzowych z wykorzystaniem systemu EMCS PL2: 
    +48 42 638 80 17
  • działania aplikacji mobilnej e-TOLL PL w zakresie innym niż przekazywanie danych do rejestru SENT: 
    +48 22 24 337 77.

W jakich sprawach możesz się zgłosić do Help Desk SISC

  1. Zgłaszanie błędów i nieprawidłowości w działaniu usług udostępnianych na PUESC
    Podstawowe informacje znajdziesz w opisach usług - przejdź do interesującej cię usługi z Katalogu usług (zakładka USŁUGI w menu górnym). lnformacje o usługach udostępnianych kanałem webservice (usługi sieciowe) znajdziesz w sekcji dedykowanej dla tej usługi (zakładka USŁUGI SIECIOWE w menu górnym).

  2. Uzyskanie pomocy w zakresie:

    • zmiany adresu e-mail na koncie PUESC, gdy nie pamiętasz hasła podstawowego i/lub hasła awaryjnego,
    • założenia konta na PUESC, gdy nie możesz go założyć z powodu podania istniejącego już w systemie numeru PESEL,
    • przywrócenia możliwości logowania na PUESC po trzykrotnym podaniu niepoprawnego loginu i/lub hasła,
    • ustalenia jednorazowego hasła do migracji konta, aby uzyskać zaawansowany poziom dostępu (uzyskanie numeru ID SISC),
    • zawieszenia, odwieszenia lub unieważniania certyfikatów celnych.

Uwaga! Pomoc konsultantów Help Desk SISC nie obejmuje wypełniania formularzy - dostępnych na PUESC - wspólnie z użytkownikiem. Help Desk SISC nie świadczy wsparcia w zakresie przepisów prawa, w oparciu o które funkcjonują poszczególne usługi, a także w zakresie stawek celnych i podatkowych, klasyfikacji towarowej, ograniczeń taryfowych, obowiązków i rozliczeń podatkowych, mandatów i kar administracyjnych.

Czas obsługi zgłoszeń przez Help Desk SISC

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.

  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco,  maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.

  • Obsługa zgłoszeń wymagająca wiedzy specjalistycznej bądź technicznej w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.

  • Obsługa wniosków wymagająca wiedzy specjalistycznej bądź technicznej  w dni robocze od 7:30 do 15:30 maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Jak złożyć reklamację

W ciągu 5 dni od otrzymania odpowiedzi możesz przesłać reklamację lub prośbę o dodatkowe wyjaśnienia. Zrobisz to przez portal CSD.

Zaloguj się do Help Desk SISC (strona otwiera się w nowym oknie)

Uwaga! Reklamacje w sprawach wykonania płatności online możesz złożyć operatorowi szybkich płatności. Informacje o tym znajdziesz na stronie Krajowej Izby Rozliczeniowej (strona otwiera się w nowym oknie).