Złóż zgłoszenie loterii fantowej lub gry bingo fantowe

Usługa skierowana jest do ciebie, j­eśli chcesz zorganizować loterię fantową lub grę bingo fantowe o ograniczonej puli wygranych.

Urządzać grę na podstawie zgłoszenia możesz jeżeli jesteś:

  • osobą fizyczną (np. dyrektor szkoły),
  • osobą prawną (np. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, fundacja, uczelnia wyższa),
  • jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej (np. spółka cywilna, wspólnota mieszkaniowa, stowarzyszenie zwykłe)

i wartość puli wygranych, nie przekracza kwoty bazowej*

Jeżeli jesteś:

  • organizacją pożytku publicznego (np. organizacją pozarządową)

i wartość puli nagród nie przekracza piętnastokrotności kwoty bazowej*

*Kwota bazowa dla danego roku kalendarzowego jest równa kwocie przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku, w drugim kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego w obwieszczeniu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Głównego Urzędu Statystycznego.

Z usługi można skorzystać elektronicznie za pomocą formularza lub tradycyjnie w formie papierowej.

Załóż konto

Zaloguj się

KROK 1

Wypełnij formularz wniosku

KROK 2

Podpisz wniosek

KROK 3

Wyślij wniosek

KROK 4

Sprawdzaj stan sprawy

Przed wypełnieniem formularza przygotuj:

  • podstawowe dane podmiotu/osoby (NIP/PESEL),
  • dokumenty, które chcesz dołączyć – szczegóły znajdziesz w Kroku 1 pkt 3,
  • pełnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej od złożonego pełnomocnictwa – jeśli reprezentujesz podmiot, który składa zgłoszenie urządzania loterii fantowej lub gry bingo fantowe i nie jesteś wpisany na listę pełnomocników ogólnych,

Sprawdź, jak dostarczyć oryginał upoważnienia wraz z opłatą skarbową w sekcji Co powinieneś wiedzieć.

Pamiętaj – musisz podpisać wniosek w sposób określony w KROKU 2.
Przygotuj dane do złożenia podpisu elektronicznego.

KROK WSTĘPNY

  1.   Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Pamiętaj – wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.

Podczas rejestracji pomiń „CEL REJESTRACJI”.

Podpisz wniosek rejestracyjny. Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamość.

Jeśli występujesz o ulgę jako osoba fizyczna pomijasz punkt 2 – poniżej.

  1. Zarejestruj firmę – jeśli nie jest zarejestrowana. Sprawdź, jak to zrobić w usłudze Zarejestruj firmę – uzyskaj numer EORI.

Uwaga! Firma musi być zarejestrowana w obszarze hazardu.

Możesz sprawdzić, czy firma jest zarejestrowana – skorzystaj z wyszukiwarki podmiotów udostępnionej w usłudze Sprawdź, czy firma jest zarejestrowana.
Jeżeli dane firmy już zarejestrowanej na PUESC są nieaktualne, skorzystaj z usługi Zmień lub usuń dane firmy.

UWAGA !
Jeżeli chcesz dokonać zmiany zgłoszenia i chcesz, aby dane zgłoszenia zaciągnęły się automatycznie do formularza wniosku, to będzie to możliwe tylko wtedy, jeżeli jesteś zarejestrowanym reprezentantem podmiotu, na rzecz którego składasz taki wniosek oraz jednocześnie posiadasz uprawnienie „Wgląd we wszystkie komunikaty przesyłane/odbierane w imieniu i na rzecz podmiotu przez wszystkie osoby upoważnione”.

Jeżeli nie masz takiego zakresu uprawnień, to musisz wypełnić ręcznie wszystkie pola formularza wniosku.

KROK 0

Zaloguj się  Zaloguj się na PUESC.

KROK 1

Wypełnij formularz wniosku

  1. Wybierz na PUESC formularz wniosku WDHZG01Wniosek zgłoszenia urządzania loterii fantowej lub gry bingo fantowe [SZPROT].
  2. Wypełnij wszystkie wymagane pola formularza. Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do pól – znajdziesz je, klikając w ikonę (przycisk) „i”.
    Jako organ właściwy dla wniosku wybierz naczelnika urzędu celno-skarbowego właściwego dla:
  • miejsca, w którym urządzasz grę – jeśli dotyczy to miejsca, które podlega tylko jednemu naczelnikowi
  • twojego miejsca zamieszkania lub siedziby (lub siedziby oddziału zagranicznej firmy) – jeśli urządzasz grę w przynajmniej dwóch miejscach podlegających różnym naczelnikom

Zgłoś grę do Naczelnika Mazowieckiego Urzędu Celno-Skarbowego w Warszawie, jeśli:

  • nie masz siedziby lub miejsca zamieszkania w Polsce,
  • nie można ustalić odpowiedniego dla ciebie urzędu.

Uwaga! Pola obowiązkowe są oznaczone czerwoną gwiazdką.

Pamiętaj! We wniosku możesz wskazać dane osoby do kontaktu (e-mail, telefon). Pracownik organu prowadzącego sprawę będzie mógł wykorzystać je do bieżących kontaktów w toku sprawy.

3.   Dołącz załączniki, które chcesz przesłać razem z formularzem:

  • Oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą podatków stanowiących dochód budżetu państwa;
  • Oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą składek na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne;
  • Oświadczenie o legalności źródeł pochodzenia kapitału zakładowego; środków finansowych lub innego majątku przeznaczonego na urządzenie loterii fantowej lub gry bingo fantowe;
  • Oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą należności celnych;
  • Oświadczenie osoby nadzorującej oraz bezpośrednio prowadzącej grę o znajomości przepisów ustawy w zakresie loterii fantowych lub gry bingo fantowe;
  • Oświadczenie osób fizycznych zarządzających podmiotem oraz reprezentujących podmiot zgłaszający, że nie były skazane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • Wzór losu, innego dowodu udziału w grze lub kartonu;
  • Zobowiązanie wypłacalności nagród;
  • Regulamin gry, który określa:
  • nazwę gry;
  • nazwę podmiotu urządzającego grę;
  • wskazanie organu, któremu gra została zgłoszona;
  • obszar, na którym będzie urządzana gra, oraz miejsce i termin losowania nagród;
  • liczbę losów lub kartonów przeznaczonych do sprzedaży;
  • cenę jednego losu lub kartonu;
  • sposób prowadzenia gry;
  • sposób zapewnienia prawidłowości urządzania gry;
  • terminy rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży losów lub kartonów;
  • cel społecznie użyteczny, w szczególności dobroczynny, na który zostanie przeznaczony dochód z gry;
  • sposób i termin ogłaszania wyników;
  • miejsce i termin wydawania wygranych;
  • tryb i terminy rozpatrywania reklamacji i zgłaszania roszczeń;
  • liczbę i rodzaj fantów przeznaczonych na nagrody oraz procentowe określenie wartości fantów w stosunku do łącznej ceny przeznaczonych do sprzedaży losów lub kartonów
  • uwierzytelnione tłumaczenie na język polski, jeśli składasz dokumenty (lub ich odpisy) w języku obcym.

Uwaga! Załączniki, które składasz razem z wnioskiem, muszą być w formie skanów w formacie PDF. Łączna wielkość załączników nie może przekroczyć 10 MB.

4. Wybierz „Wygeneruj dokument”, a następnie przejdź do zakładki
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki.

KROK 2

Podpisz wniosek

Możesz to zrobić na 3 sposoby:

  1. kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
  2. podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
  3. podpisem zaufanym (profil zaufany).

KROK 3

Wyślij wniosek

  1. Przejdź do zakładki
    Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
    zaznacz i wyślij wniosek.
  2. Sprawdź, czy otrzymałeś UPO.
    Przejdź do zakładki
    Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
    i sprawdź, czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru).
    UPO potwierdza, że złożyłeś wniosek w formie elektronicznej.
    Twój wniosek trafi do weryfikacji.

Uwaga!  Dodatkowo korespondencję możesz otrzymać także na wskazany przez ciebie w toku sprawy adres e-mail, adres ePUAP lub adres do doręczeń.

KROK 4

Sprawdzaj stan sprawy

Zgłoszenia urządzania loterii fantowej lub gry bingo fantowe dokonuje się nie później niż 30 dni przed dniem rozpoczęcia loterii lub gry – art. 7 ust. 1a i 1b Ustawy o grach hazardowych. Naczelnik urzędu celno–skarbowego, do którego złożyłeś wniosek sprawdzi twój wniosek. W trakcie postępowania możesz otrzymać następujące informacje związane z twoim wnioskiem:

  • Jeśli wniosek nie był kompletny lub zawierał błędy, otrzymasz informację od organu. Znajdziesz ją w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Informacja”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”. Prześlij brakujące dokumenty lub wyjaśnienia zgodnie z treścią pisma – skorzystaj z formularza DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].
  • Jeżeli zgłoszenie będzie kompletne, powinieneś również otrzymać informację w tym zakresie. Znajdziesz ją w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Informacja”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

Uwaga! Informację o przesłanych dokumentach otrzymasz pocztą elektroniczną na adres podany podczas rejestracji swojego konta. Korespondencję możesz otrzymać także na e-mail i adres osoby do kontaktu, którą wskażesz we wniosku zgłoszenia.

Jak dostarczyć oryginał upoważnienia

  1. Jeśli jesteś upoważniony do złożenia wniosku, musisz dołączyć do wniosku upoważnienie, z którego wynika zakres twoich uprawnień oraz skan potwierdzenia uiszczenia opłaty skarbowej. Nie dotyczy to osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu z mocy prawa, np. właściciela, prokurenta samoistnego, prezesa zarządu, czy członka zarządu uprawnionego do samodzielnej reprezentacji w Krajowym Rejestrze Sądowym.
  2. Oryginał pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej przekaż do organu właściwego do rozpatrzenia wniosku. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
  • dołącz do wniosku upoważnienie elektroniczne, tj. podpisane elektronicznie przez mocodawcę lub uwierzytelnione elektronicznie przez adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego, notariusza lub przez osobę uprawnioną przez przedsiębiorcę posiadającego status AEO lub posiadającego pozwolenie na uproszczenia celne, albo
  • prześlij dokumenty pocztą tradycyjną na adres organu właściwego do rozpatrzenia wniosku.
  1. Jeżeli twoje pełnomocnictwo jest zarejestrowane w Centralnym Rejestrze Pełnomocnictw Ogólnych nie musisz składać odrębnego pełnomocnictwa. Wystarczy, że się powołasz na tą okoliczność we wniosku.

Jakie są informacje ogólne

  1. W przypadku OPP łączna wartość puli wygranych w loteriach lub grach bingo może wynieść w ciągu roku nie więcej niż 30-krotność kwoty bazowej.
  2. Organizowanie gier hazardowych bez wymaganego zgłoszenia lub zgłoszonych bez zachowania ustawowego terminu, jest zagrożone karą administracyjną.

Co powinieneś dołączyć do wniosku

  1. Dokumenty dołączane do wniosku składa się w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza, adwokata lub radcę prawnego.
  2. Dokumenty sporządzone w języku obcym lub ich odpisy przedkłada się wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski.
  3. Oryginał dokumentów przekaż do organu właściwego do rozpatrzenia wniosku. Możesz to zrobić na 2 sposoby:
  • dołącz do wniosku dokumenty, podpisane elektronicznie przez mocodawcę lub uwierzytelnione elektronicznie przez adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego, notariusza lub
  • prześlij dokumenty pocztą tradycyjną na adres organu właściwego do rozpatrzenia wniosku.

Jak korzystać z zezwolenia na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe.

  1. W trakcie korzystania z zezwolenia masz obowiązek zgłosić naczelnikowi urzędu celno-skarbowego zamiar zniszczenia losów lub kartonów.
  2. Przekaż raport z zakończenia gry. Chodzi przede wszystkim o przeznaczenie dochodu z loterii lub gry bingo. Pamiętaj, że przygotowanie i przekazanie raportu jest twoim obowiązkiem.
  3. Jeśli chcesz skorzystać z urządzenia do wylosowania zwycięzców loterii lub gry, musisz zarejestrować je u dyrektora właściwej izby administracji skarbowej.
  4. Przed rozpoczęciem loterii lub gry możesz dokonać:
  • zmiany zgłoszenia,
  • wycofać zgłoszenie.

Wybierz właściwy formularz:

  1. WDHZG01Wniosek zgłoszenia urządzania loterii fantowej lub gry bingo fantowe [SZPROT]

Formularz wniosku zgłoszenia loterii fantowej lub gry bingo fantowe.

  1. DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].

Formularz przesłania dokumentu do sprawy, która jest w trakcie obsługi w urzędzie

Usługa jest bezpłatna

Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi, w szczególności ze względu na awarię lub zapowiadane prace serwisowe.

Usługa jest dostępna tylko na portalu PUESC. Spróbuj ponownie skorzystać z usługi, gdy pojawi się informacja o usunięciu awarii lub zakończeniu prac serwisowych.

Wniosek możesz złożyć również papierowo do właściwego organu określonego w KROKU 1 punkt 2.

Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:

  • portal Centralny Service Desk

      Zaloguj do Help Desk SISC

  • w polu temat wpisz nazwę usługi,
  • w treści wiadomości napisz, co działa nieprawidłowo lub czego chcesz się dowiedzieć,
  • wyślij wiadomość z adresu e-mail, którego użyłeś do założenia konta na PUESC (login PUESC),
  • telefon – 33 483 20 55.

Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.

Czas realizacji

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.
  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco,  maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do  4 godzin.
  • Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.
  • Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Opis w przygotowaniu

Informacje o publikacji

Pierwsza publikacja: 29.10.2021 09:37 Robert Żuławiński
Komórka odpowiedzialna: Departament Ceł MF