Uzyskaj zezwolenie na urządzanie loterii audioteksowej

Dzięki tej usłudze złożysz wniosek o zezwolenie na urządzanie loterii audioteksowej.

O zezwolenie na urządzanie loterii audioteksowej możesz ubiegać się jeżeli:

  • prowadzisz działalność gospodarczą w formie spółki akcyjnej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i masz siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • prowadzisz działalność gospodarczą w formie spółki działające na zasadach właściwych dla spółki akcyjnej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i masz siedzibę na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, pod warunkiem ustanowienia przedstawiciela albo w formie oddziału.

Z usługi można skorzystać elektronicznie za pomocą formularza lub tradycyjnie w formie papierowej.

Załóż konto

Zaloguj się

KROK 1

Wypełnij formularz wniosku

KROK 2

Podpisz wniosek

KROK 3

Wyślij wniosek

KROK 4

Sprawdzaj stan sprawy

KROK 5

Zapłać za zezwolenie

KROK 6

Odbierz pozwolenie lub decyzję odmowną

Przed wypełnieniem formularza przygotuj:

  • podstawowe dane podmiotu,
  • dokumenty, które chcesz dołączyć – szczegóły znajdziesz w Kroku 1 pkt 3,
  • pełnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej od złożonego pełnomocnictwa – jeśli reprezentujesz podmiot, który składa wniosek o zezwolenie na urządzanie loterii audioteksowej i nie jesteś wpisany na listę pełnomocników ogólnych,
  • umowę z przedstawicielem, jeżeli ustanowiłeś przedstawiciela.

 

Sprawdź, jak dostarczyć oryginał upoważnienia wraz z opłatą skarbową w sekcji Co powinieneś wiedzieć.

Pamiętaj – musisz podpisać wniosek w sposób określony w KROKU 2. Przygotuj dane do złożenia podpisu elektronicznego.

KROK WSTĘPNY

  1. Przycisk załóż konto  Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Pamiętaj – wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.

Podczas rejestracji pomiń „CEL REJESTRACJI”.

Podpisz wniosek rejestracyjny. Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamość.

  1. Zarejestruj firmę – jeśli nie jest zarejestrowana. Sprawdź, jak to zrobić w usłudze osobiście potwierdzić swoją tożsamość.

Uwaga! Firma musi być zarejestrowana w obszarze hazardu.

Możesz sprawdzić, czy firma jest zarejestrowana – skorzystaj z wyszukiwarki podmiotów udostępnionej w usłudze Sprawdź, czy firma jest zarejestrowana.

Jeżeli dane firmy już zarejestrowanej na PUESC są nieaktualne, skorzystaj z usługi Zmień lub usuń dane firmy.

UWAGA !

Jeżeli chcesz złożyć wniosek o zmianę decyzji i chcesz, aby dane tej decyzji zaciągnęły się automatycznie do formularza wniosku, to będzie to możliwe tylko wtedy, jeżeli jesteś zarejestrowanym reprezentantem podmiotu, na rzecz którego składasz taki wniosek oraz jednocześnie posiadasz uprawnienie „Wgląd we wszystkie komunikaty przesyłane/odbierane w imieniu i na rzecz podmiotu przez wszystkie osoby upoważnione”.

Jeżeli nie masz takiego zakresu uprawnień, to musisz wypełnić ręcznie wszystkie pola formularza wniosku.

KROK 0

Zaloguj się  Zaloguj się na PUESC.

KROK 1

Wypełnij formularz wniosku

  1. Wybierz na PUESC formularz wniosku WDHLA01 - Wniosek o zezwolenie na urządzanie loterii audioteksowej [SZPROT].
  2. Wypełnij wszystkie wymagane pola formularza. Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do pól – znajdziesz je, klikając w ikonę (przycisk) „i”.

Wybierz organ właściwy dla wniosku. Jeżeli chcesz zorganizować loterię lokalną, na terenie jednego województwa, wówczas wniosek składach do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej właściwego dla tego województwa.

Jeżeli chcesz zorganizować loterię w skali ogólnopolskiej lub na terenie kilku województw, wówczas wniosek składasz do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej, który:

  • jest odpowiedni według twojego miejsca zamieszkania lub siedziby twojej firmy
  • jest odpowiedni według siedziby twojego oddziału – jeśli jesteś przedsiębiorcą zagranicznym
  • jest odpowiedni według miejsca, w którym przedstawiciel twojej firmy prowadzi działalność

W innych przypadkach wniosek złóż do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie.

Uwaga! Pola obowiązkowe są oznaczone czerwoną gwiazdką.

Pamiętaj! We wniosku możesz wskazać dane osoby do kontaktu (e-mail, telefon). Pracownik organu prowadzącego sprawę będzie mógł wykorzystać je do bieżących kontaktów w toku sprawy.

  1. Dołącz załączniki, które chcesz przesłać razem z formularzem:
  • w przypadku spółki posiadającej siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej odpis aktu notarialnego umowy lub statutu spółki oraz numer w Krajowym Rejestrze Sądowym,
  • w przypadku spółki akcyjne lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością albo spółki działające na zasadach właściwych dla tych spółek, mającej siedzibę na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, odpis umowy lub statutu spółki oraz kopię umowy z przedstawicielem,
  • dane osobowe (imiona, nazwiska, obywatelstwo, miejsce zamieszkania, rodzaj oraz serię i numer dokumentu tożsamości) członków zarządu, rady nadzorczej i komisji rewizyjnej,
  • bankową gwarancję wypłat nagród do wysokości wartości nagród określonej w regulaminie loterii,
  • dokumenty potwierdzające legalność źródeł pochodzenia środków finansowych przeznaczonych na organizację loterii,
  • zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości ZAS-W,
  • zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS,
  • zaświadczenie o niezaleganiu przez wnioskodawcę z zapłatą należności celnych,
  • projekt regulaminu loterii, który określa:
    • nazwę loterii,
    • nazwę podmiotu urządzającego loterię,
    • wskazanie organu wydającego zezwolenie,
    • zasady prowadzenia loterii,
    • obszar, na którym będzie urządzana loteria,
    • czas trwania loterii,
    • sposób urządzania loterii, w szczególności miejsce i termin losowania nagród,
    • sposób zapewnienia prawidłowości urządzania loterii,
    • sposób i termin ogłaszania wyników,
    • miejsce i termin wydawania wygranych,
    • tryb i terminy rozpatrywania reklamacji i zgłaszania roszczeń,
    • wartość puli nagród.

Uwaga! Załączniki, które składasz razem z wnioskiem, muszą być w formie skanów w formacie PDF. Łączna wielkość załączników nie może przekroczyć 10 MB.

  1. Wybierz „Wygeneruj dokument”, a następnie przejdź do zakładki

Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki.

KROK 2

Podpisz wniosek

Możesz to zrobić na 3 sposoby:

  1. kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
  2. podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
  3. podpisem zaufanym (profil zaufany).

 

KROK 3

Wyślij wniosek

  1. Przejdź do zakładki

Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki

zaznacz i wyślij wniosek.

  1. Sprawdź, czy otrzymałeś UPO.
    Przejdź do zakładki

Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty

i sprawdź, czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru).
UPO potwierdza, że złożyłeś wniosek w formie elektronicznej.
Twój wniosek trafi do weryfikacji.

Uwaga!  Dodatkowo korespondencję możesz otrzymać także na wskazany przez ciebie w toku sprawy adres e-mail, adres ePUAP lub adres do doręczeń.

KROK 4

Sprawdzaj stan sprawy

Zezwolenie powinno zostać wydane w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – art. 40 ust. 2 Ustawy o grach hazardowych. W tym dyrektor izby administracji skarbowej, do którego złożyłeś wniosek sprawdzi kryteria i warunki niezbędne do udzielenia zezwolenia. W trakcie postępowania możesz otrzymać następujące informacje związane z twoim wnioskiem:

  • Jeśli wniosek nie był kompletny, otrzymasz wezwanie o uzupełnienie braków formalnych wniosku. Znajdziesz je w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Wezwanie”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

Prześlij brakujące dokumenty lub wyjaśnienia zgodnie z treścią wezwania we wskazanym w wezwaniu terminie – skorzystaj z formularza DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].

  • Jeśli organ administracji skarbowej przedłuży termin rozpatrzenia twojego wniosku, otrzymasz informację o nowym terminie załatwienia sprawy. Organ wyjaśni ci przyczynę przedłużenia. Informację znajdziesz w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Informacja” lub „Postanowienie”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.
  • Jeżeli nie spełniasz kryteriów i warunków niezbędnych do udzielenia zezwolenia, dyrektor izby administracji skarbowej odmówi udzielenia zezwolenia. W takim przypadku otrzymasz zawiadomienie o możliwości wypowiedzenia się w sprawie. Informację znajdziesz w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Zawiadomienie” lub „Postanowienie”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

W ciągu 7 dni możesz zapoznać się z dokumentami zebranymi w sprawie i przedstawić organowi swoje stanowisko. Swoje stanowisko możesz przesłać korzystając z formularza DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].

Pamiętaj! Przedstawienie swojego stanowiska to twoje prawo a nie obowiązek.

  • Jeżeli spełniasz warunki do uzyskania zezwolenia na urządzanie loterii audioteksowej, dyrektor izby administracji skarbowej przez wydaniem ci zezwolenia, poprosi cię o uiszczenie opłaty za zezwolenie. W takim przypadku otrzymasz informacje o opłacie. Informację znajdziesz w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Pismo o opłacie”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

Po dokonaniu opłaty prześlij do organu potwierdzenie jej uiszczenia. Możesz tego dokonać za pomocą formularza wybierz DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].

Uwaga! Informację o przesłanych dokumentach otrzymasz pocztą elektroniczną na adres podany podczas rejestracji swojego konta. Korespondencję możesz otrzymać także na e-mail i adres osoby do kontaktu, którą wskażesz we wniosku o udzielenie lub zmianę zezwolenia.

KROK 5

Zapłać za zezwolenie

Możesz to zrobić za pomocą przelewu tradycyjnego (Przelew do US).
Więcej dowiesz się w sekcji Ile zapłacisz.

KROK 6

Odbierz zezwolenie na urządzanie loterii audioteksowej

Jeśli spełniasz warunki do uzyskania zezwolenia na urządzanie loterii audioteksowej, dyrektor izby administracji skarbowej wyda zezwolenie oraz zatwierdzi regulamin gry. W przeciwnym przypadku, dyrektor wyda ci decyzję odmowną.

Aby sprawdzić, czy otrzymałeś zezwolenie lub decyzję odmowną:

  1. Zaloguj się na swoje konto.
  2. Przejdź do zakładki Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty.
  3. Odszukaj dokument o nazwie: Zezwolenie lub Decyzja odmowna. Podpisz i odeślij UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia). Zapoznaj się z dokumentem – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

Jeśli nie jesteś zadowolony z wydanej decyzji, możesz się od niej odwołać. Możesz to zrobić za pomocą formularza WDWCO001 Odwołanie od decyzji [SZPROT].

UWAGA! Odwołanie możesz złożyć w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Jak dostarczyć oryginał upoważnienia

  1. Jeśli jesteś upoważniony do złożenia wniosku, musisz dołączyć do wniosku upoważnienie, z którego wynika zakres twoich uprawnień oraz skan potwierdzenia uiszczenia opłaty skarbowej. Nie dotyczy to osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu z mocy prawa, np. właściciela, prokurenta samoistnego, prezesa zarządu, czy członka zarządu uprawnionego do samodzielnej reprezentacji w Krajowym Rejestrze Sądowym.
  2. Oryginał pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej przekaż do organu właściwego do rozpatrzenia wniosku. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
  • dołącz do wniosku upoważnienie elektroniczne, tj. podpisane elektronicznie przez mocodawcę lub uwierzytelnione elektronicznie przez adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego, notariusza lub przez osobę uprawnioną przez przedsiębiorcę posiadającego status AEO lub posiadającego pozwolenie na uproszczenia celne, albo
  • prześlij dokumenty pocztą tradycyjną na adres organu właściwego do rozpatrzenia wniosku.
  1. Jeżeli twoje pełnomocnictwo jest zarejestrowane w Centralnym Rejestrze Pełnomocnictw Ogólnych nie musisz składać odrębnego pełnomocnictwa. Wystarczy, że się powołasz na tą okoliczność we wniosku.

Jakie są informacje ogólne

Działalność w zakresie urządzania loterii audioteksowej, może być prowadzona, pod warunkiem że:

  • wobec spółki lub jej akcjonariuszy (wspólników) posiadających akcje (udziały), których wartość przekracza 10% kapitału zakładowego spółki, lub członków zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej lub prokurentów spółki będących osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub spółkami niemającymi osobowości prawnej, nie istnieją uzasadnione zastrzeżenia z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa, porządku publicznego, bezpieczeństwa interesów ekonomicznych państwa, a także przestrzegania przepisów regulujących przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  • członkowie zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej spółki posiadają obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, przed organami wymiaru sprawiedliwości państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym nie toczy się postępowanie przeciwko podmiotom wymienionym w pkt 1 w sprawach o przestępstwa związane z praniem pieniędzy oraz finansowaniem terroryzmu,
  • spółce, o której mowa w pkt 1, w terminie 6 lat przed datą złożenia wniosku o zezwolenie nie cofnięto zezwolenia z powodu rażącego naruszenia warunków określonych w zezwoleniu lub regulaminie, lub innych określonych przepisami prawa warunków wykonywania działalności, na którą udzielono zezwolenia,
  • akcjonariusze (wspólnicy), o których mowa w pkt 1, nie byli akcjonariuszami (wspólnikami) posiadającymi akcje (udziały), których wartość przekraczała 10% kapitału zakładowego spółki, w spółce, której w terminie 6 lat przed datą złożenia wniosku o zezwolenie cofnięto  zezwolenie z powodu z powodu rażącego naruszenia warunków określonych w zezwoleniu lub regulaminie, lub innych określonych przepisami prawa warunków wykonywania działalności, na którą udzielono zezwolenia,
  • członkowie zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej lub prokurenci, o których mowa w pkt 1, nie byli członkami zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej lub prokurentami w spółce, której w terminie 6 lat przed datą złożenia wniosku o zezwolenie cofnięto koncesję lub zezwolenie z powodu z powodu rażącego naruszenia warunków określonych w zezwoleniu lub regulaminie, lub innych określonych przepisami prawa warunków wykonywania działalności, na którą udzielono zezwolenia.
  • Minister właściwy do spraw finansów publicznych może wystąpić z wnioskiem do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego lub Komendanta Głównego Policji o przekazanie informacji, czy w odniesieniu do podmiotu ubiegającego się o zezwolenie lub jego akcjonariuszy (wspólników) posiadających akcje (udziały), których wartość przekracza 10% kapitału zakładowego spółki, lub członków zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej lub prokurentów spółki będących osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub spółkami niemającymi osobowości prawnej, istnieją uzasadnione zastrzeżenia z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa, porządku publicznego, bezpieczeństwa interesów ekonomicznych państwa, a także zagrożeń związanych z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu.

W przypadku urządzania loterii audioteksowej, istnieje obowiązek podatkowy w podatku od gier.

Organizowanie gier hazardowych bez wymaganego zezwolenia, jest zagrożone karą administracyjną.

Jakie są czynności związane z reprezentacją spółki przez przedstawiciela

  1. Przedstawiciel:
  • występuje w imieniu i na rzecz spółki, przed organami właściwymi w sprawach z zakresu gier hazardowych,
  • posiada pełnomocnictwo do zawierania umów cywilnoprawnych w imieniu i na rzecz spółki,
  • reprezentuje spółkę, przed organami właściwymi w sprawach z zakresu podatku od gier
  • przechowuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dokumentację w języku polskim, w tym ewidencję dotyczącą działalności w zakresie urządzania loterii audiotekstowej.
  1. Przedstawicielem może być prowadząca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą:
  • osoba fizyczna, która ma miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz posługuje się językiem polskim w mowie i piśmie,
  • osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która ma siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz w zarządzie której przynajmniej jeden z członków posługuje się językiem polskim w mowie i piśmie.
  1. Przedstawiciela ustanawia się w drodze pisemnej umowy, która zawiera w szczególności:
  • nazwy stron umowy oraz ich adresy,
  • adres do korespondencji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przedstawiciela, w przypadku gdy jest inny niż adres, o którym mowa w pkt 1,
  • adres na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pod którym będzie przechowywana dokumentacja dotycząca działalności w zakresie urządzania loterii audiotekstowych,
  • zakres upoważnienia wykraczający poza czynności związane z reprezentacją spółki przez przedstawiciela, określone powyżej,
  • czas trwania umowy.
  • warunki rozwiązania umowy, w tym sposób postępowania z przechowywaną dokumentacją dotyczącą działalności w zakresie urządzania loterii audiotekstowych.

Co powinieneś dołączyć do wniosku

  1. Dokumenty dołączane do wniosku składa się w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza, adwokata, radcę prawnego lub dorardcę podatkowego.
  2. Dokumenty sporządzone w języku obcym lub ich odpisy przedkłada się wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski.
  3. Jeżeli podmiot, który reprezentujesz, nie ma siedziby lub miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkładasz również wystawione przez właściwe władze państwa ich siedziby lub miejsca zamieszkania, aktualne dokumenty dotyczące: legalności źródeł pochodzenia kapitału; niezalegania z zapłatą należności stanowiących w tym państwie odpowiednik należności dokumentujących: legalność źródeł pochodzenia kapitału; niezaleganie z zapłatą podatków stanowiących dochód budżetu państwa oraz z zapłatą należności celnych; niezaleganie z zapłatą składek na ubezpieczenia społeczne oraz na ubezpieczenie zdrowotne.
  4. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy prawo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym nie przewiduje sporządzania dokumentów, o których mowa powyżej, można zamiast tych dokumentów przedłożyć inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków dotyczących legalności źródeł pochodzenia kapitału, niezalegania z należnościami stanowiącymi dochód budżetu państwa, należnościami celnymi, składkami na ubezpieczenia społeczne oraz na ubezpieczenie zdrowotne.
  5. Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa, o niezaleganiu z zapłatą należności celnych oraz o niezaleganiu z zapłatą składek na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne powinny być wystawione nie wcześniej niż na miesiąc przed dniem złożenia wniosku.
  6. Oryginał dokumentów przekaż do organu właściwego do rozpatrzenia wniosku. Możesz to zrobić na 2 sposoby:
  • dołącz do wniosku dokumenty, podpisane elektronicznie przez mocodawcę lub uwierzytelnione elektronicznie przez adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego, notariusza lub
  • prześlij dokumenty pocztą tradycyjną na adres organu właściwego do rozpatrzenia wniosku.

Jak korzystać z zezwolenia na urządzanie loterii audioteksowej.

  1. Zezwolenie na urządzanie loterii audioteksowej otrzymasz na okres trwania loterii, nie dłużej jednak niż na 2 lata. Termin ważności twojego zezwolenia, jak również nieprzekraczalny termin rozpoczęcia działalności będzie wskazany w zezwoleniu.
  1.  W trakcie korzystania z zezwolenia masz obowiązek:
  • zgłosić rozpoczęcia loterii właściwemu dyrektorowi izby administracji skarbowej,
  • sporządzić i przesłaniu właściwemu naczelnikowi urzędu celno-skarbowego, w terminie 30 dni od dnia zakończenia loterii, informacji dotyczących przeprowadzonej loterii.
  • Jeśli chcesz skorzystać z urządzenia do wylosowania zwycięzców loterii, musisz zarejestrować je u dyrektora właściwej izby administracji skarbowej.

Dodatkowo:

  • Warto zapoznać się z zasadami wypłaty (wydania) nagród, które są szczegółowo opisane w art. 19 ustawy o grach hazardowych,
  • Zasady nabywania i wystawiania zaświadczeń o wygranych, są szczegółowo określone w art. 20 ustawy o grach hazardowych.
  1. Na twój wniosek zezwolenie może być:
  • zmienione.

Zmiana w przypadku zezwolenia na urządzanie loterii audioteksowej może dotyczyć:

  • nazwy podmiotu urządzającego loterię,
  • nazwisk osób zarządzających podmiotem urządzającym loterię,
  • czasu urządzania loterii, z wyjątkiem skrócenia czasu jej urządzania.

Do wniosku o zmianę zezwolenia, w zależności od zakresu wnioskowanej zmiany, załącza się odpowiednio dokumenty określone w przepisach dotyczących wniosku o ich udzielenie.

  1. Organ udzielający zezwolenia może wydane zezwolenie:
  • cofnąć.

Jeżeli organ udzielający zezwolenia stwierdzi niezgodność stanu faktycznego lub prawnego z:

  • przepisami regulującymi działalność objętą zezwoleniem lub
  • warunkami określonymi w zezwoleniu lub
  • regulaminem

wezwie cię do usunięcia stwierdzonych uchybień w wyznaczonym terminie i zobowiąże do powiadomienia organu o terminie i sposobie ich usunięcia – patrz KROK 4.

Jeżeli tego nie dokonasz, to organ cofnie zezwolenie.

Dodatkowo, organ może cofnąć zezwolenie  w przypadku:

  • rażącego naruszenia warunków określonych w zezwoleniu  lub regulaminie lub innych określonych przepisami prawa warunków wykonywania działalności, na którą udzielono zezwolenia,
  • rezygnacji z działalności objętej zezwoleniem,
  • skazanie na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym osoby będącej akcjonariuszem (wspólnikiem), członkiem organów zarządzających lub nadzorczych spółki za przestępstwo związane z praniem pieniędzy oraz finansowaniem terroryzmu,
  • gdy spółka prowadząca działalność w zakresie urządzania loterii audioteksowej, nie przedstawiła sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z badania zgodnie z art. 55 ust. 3 ustawy o grach hazardowych, albo przedstawione sprawozdanie z badania wskazuje na istotne naruszenia przepisów o rachunkowości,
  •  prowadzenia działalności przez spółkę Spółki akcyjną lub spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością albo spółkę działającą na zasadach właściwych dla tych spółek, mającą siedzibę na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA), zobowiązaną do ustanowienia przedstawiciela bez przedstawiciela przez okres dłuższy niż 2 miesiące.
  1. Decyzja o cofnięciu zezwolenia, jest wykonalna z chwilą jej doręczenia.
  2. Zezwolenie może wygasnąć również, w przypadku nierozpoczęcia działalności w terminie określonym w zezwoleniu.

Wybierz właściwy formularz:

  1. WDHLA01 - Wniosek o zezwolenie na urządzanie loterii audioteksowej [SZPROT].

Formularz wniosku o wydanie lub zmianę zezwolenia na urządzanie loterii audioteksowej

 

  1. DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].

Formularz przesłania dokumentu do sprawy, która jest w trakcie obsługi w urzędzie

Wysokość opłaty wynosi:

  • za zezwolenie na urządzanie loterii audioteksowej - 10% wartości puli nagród, jednak nie mniej niż 50% kwoty bazowej*;
  • za zmianę zezwolenia - 200% kwoty bazowej*;
  • za rejestrację urządzenia losującego - 50% kwoty bazowej*.

Opłaty zaokrągla się do pełnego złotego w ten sposób, że kwoty wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a kwoty wynoszące 50 groszy i więcej podwyższa się do pełnych złotych.

*Kwota bazowa dla danego roku kalendarzowego jest równa kwocie przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku, w drugim kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego w obwieszczeniu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Głównego Urzędu Statystycznego.

Za zezwolenia/zmianę zezwolenia możesz zapłacić przelewem tradycyjnym na konto organu podatkowego:

  • W bankowości internetowej wybierz „PRZELEW do US”
  • Wybierz Płatnika.

Wpisz nr identyfikatora (NIP lub PESEL)

Wpisz nazwę płatnika

  • Wybierz Odbiorcę

Symbol formularza – GRYOPL

Miasto – Nowy Targ

Nazwa organu – Urząd Skarbowy

Numer rachunku: 25 1010 1270 0008 2422 3100 0000

  • Wpisz kwotę
  • Wpisz identyfikator zobowiązania:

Oplata za zezwolenie na urządzanie loterii audioteksowej, (nazwa loterii), (nr zezwolenia), (data wydania zezwolenia)

Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi, w szczególności ze względu na awarię lub zapowiadane prace serwisowe.

Usługa jest dostępna tylko na portalu PUESC. Spróbuj ponownie skorzystać z usługi, gdy pojawi się informacja o usunięciu awarii lub zakończeniu prac serwisowych.

Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:

  • portal Centralny Service Desk

przejdź do portalu  CSD - Centralny Service Desk (strona otwiera się w nowym oknie)

  • w polu temat wpisz nazwę usługi,
  • w treści wiadomości napisz, co działa nieprawidłowo lub czego chcesz się dowiedzieć,
  • wyślij wiadomość z adresu e-mail, którego użyłeś do założenia konta na PUESC (login PUESC),
  • telefon - 33 483 20 55.

Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.

Czas realizacji

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.
  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.
  • Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.
  • Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Opis w przygotowaniu

Informacje o publikacji

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2023 10:14 Monika Damentko
Pierwsza publikacja: 28.10.2021 13:45 Piotr Wróbel
Komórka odpowiedzialna: Departament Ceł MF