Uzyskaj zezwolenie na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe

Dzięki usłudze złożysz wniosek o zezwolenie na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe.

O zezwolenie możesz ubiegać się jeżeli jesteś:

  • osobą fizyczną,
  • osobą prawną,
  • jednostką bez osobowości prawnej – np. wspólnota mieszkaniowa.

Z usługi można skorzystać elektronicznie za pomocą formularza lub tradycyjnie w formie papierowej.

Załóż konto

Zaloguj się

KROK 1

Wypełnij formularz wniosku

KROK 2

Podpisz wniosek

KROK 3

Wyślij wniosek

KROK 4

Sprawdź stan sprawy

KROK 5

Zapłać za zezwolenie

KROK 6

Odbierz zezwolenie lub decyzję odmowną

Przed wypełnieniem formularza przygotuj:

  • podstawowe dane podmiotu,
  • dokumenty, które chcesz dołączyć – szczegóły znajdziesz w Kroku 1 pkt 3,
  • pelnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej od złożonego pełnomocnictwa – jeśli reprezentujesz podmiot, który składa wniosek o zezwolenie na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe i nie jesteś wpisany na listę pełnomocników ogólnych.

Sprawdź, jak dostarczyć oryginał upoważnienia wraz z opłatą skarbową w sekcji Co powinieneś wiedzieć

Pamiętaj – musisz podpisać wniosek w sposób określony w KROKU 2. 

Przygotuj dane do złożenia podpisu elektronicznego.

KROK WSTĘPNY 

  1. Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Pamiętaj - wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.

Podczas rejestracji pomiń „CEL REJESTRACJI”.

Podpisz wniosek rejestracyjny. Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamość.

  1. Zarejestruj firmę – jeśli nie jest zarejestrowana. Sprawdź, jak to zrobić w usłudze Zarejestruj firmę – uzyskaj numer EORI.

Uwaga! Firma musi być zarejestrowana w obszarze hazardu.

Możesz sprawdzić, czy firma jest zarejestrowana – skorzystaj z wyszukiwarki podmiotów udostępnionej w usłudze Sprawdź, czy firma jest zarejestrowana.

Jeżeli dane firmy już zarejestrowanej na PUESC są nieaktualne, skorzystaj z usługi Zmień lub usuń dane firmy.

UWAGA !

Jeżeli chcesz złożyć wniosek o zmianę zezwolenia i chcesz, aby dane tego zezwolenia zaciągnęły się automatycznie do formularza wniosku, to będzie to możliwe tylko wtedy, jeżeli jesteś zarejestrowanym reprezentantem podmiotu, na rzecz którego składasz taki wniosek oraz jednocześnie posiadasz uprawnienie „Wgląd we wszystkie komunikaty przesyłane/odbierane w imieniu i na rzecz podmiotu przez wszystkie osoby upoważnione”.

Jeżeli nie masz takiego zakresu uprawnień, to musisz wypełnić ręcznie wszystkie pola formularza wniosku.

KROK 0

Zaloguj się Zaloguj się na PUESC

KROK 1

Wypełnij formularz wniosku

  1. Wybierz na PUESC formularz wniosku:

lub

  1. Wypełnij wszystkie wymagane pola wybranego formularza. Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do pól – znajdziesz je, klikając w ikonę (przycisk) „i”.

Wybierz organ właściwy dla wniosku. 

Jeżeli chcesz zorganizować loterię lub grę lokalną, na terenie jednego województwa, wówczas wniosek składach do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej właściwego dla tego województwa.

Jeżeli chcesz zorganizować loterię lub grę w skali ogólnopolskiej lub na terenie kilku województw, wówczas wniosek składasz do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej, który:

  • jest odpowiedni według twojego miejsca zamieszkania lub siedziby twojej firmy
  • jest odpowiedni według siedziby twojego oddziału – jeśli jesteś przedsiębiorcą zagranicznym
  • jest odpowiedni według miejsca, w którym przedstawiciel twojej firmy prowadzi działalność

W innych przypadkach wniosek złóż do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie.

Uwaga! Pola obowiązkowe są oznaczone czerwoną gwiazdką.

Pamiętaj! We wniosku możesz wskazać dane osoby do kontaktu (e-mail, telefon). Pracownik organu prowadzącego sprawę będzie mógł wykorzystać je do bieżących kontaktów w toku sprawy.

  1. Dołącz załączniki, które chcesz przesłać razem z formularzem:
  • gwarancje wypłacalności nagród do wysokości wartości nagród określonej w regulaminie gry;
  • dokumenty potwierdzające legalność źródeł pochodzenia kapitału zakładowego, środków finansowych lub innego majątku przeznaczonego na urządzenie gry bingo fantowe fantowej, a w szczególności:
  • zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o pokryciu kapitału zakładowego z ujawnionych źródeł przychodów – w przypadku akcjonariusza (wspólnika) będącego osobą fizyczną, reprezentującego co najmniej 10% kapitału zakładowego spółki, jeżeli podmiotem występującym z wnioskiem jest spółka handlowa,
  • sprawozdanie finansowe sporządzone w sposób określony w odrębnych przepisach – w przypadku akcjonariusza (wspólnika) będącego osobą prawną, jeżeli podmiotem występującym z wnioskiem jest spółka handlowa,
  • zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o pokryciu środków finansowych lub innego majątku przeznaczonego na urządzenie loterii fantowej lub gry bingo fantowe, z ujawnionych źródeł przychodów – w przypadkach innych niż wskazane w lit. a i b;
  • aktualne zaświadczenia o niezaleganiu z zapłatą podatków stanowiących dochód budżetu państwa, należności celnych oraz składek na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne;
  • ekspertyzę losów, innych dowodów udziału w grze lub kartonów, potwierdzającą zabezpieczenie przed sfałszowaniem oraz przedwczesnym odczytaniem wyniku gry, w szczególności przed prześwietleniem, otwarciem lub zdrapaniem farby ochronnej i zamknięciem lub ponownym naniesieniem farby ochronnej bez naruszenia struktury papieru;
  • aktualne zaświadczenia, że osoby fizyczne zarządzające podmiotem oraz reprezentujące podmiot występujący z wnioskiem nie były skazane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  • projekt regulaminu loterii, który określa:
  • nazwę gry;
  • nazwę podmiotu urządzającego grę;
  • wskazanie organu wydającego zezwolenie;
  • obszar, na którym będzie urządzana gra, oraz miejsce i termin losowania nagród;
  • liczbę losów lub kartonów przeznaczonych do sprzedaży;
  • cenę jednego losu lub kartonu;
  • sposób prowadzenia gry;
  • sposób zapewnienia prawidłowości urządzania gry;
  • terminy rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży losów lub kartonów;
  • cel społecznie użyteczny, w szczególności dobroczynny, na który zostanie przeznaczony dochód z gry;
  • sposób i termin ogłaszania wyników;
  • miejsce i termin wydawania wygranych;
  • tryb i terminy rozpatrywania reklamacji i zgłaszania roszczeń;
  • liczbę i rodzaj fantów przeznaczonych na nagrody oraz procentowe określenie wartości fantów w stosunku do łącznej ceny przeznaczonych do sprzedaży losów lub kartonów.

Uwaga! Załączniki, które składasz razem z wnioskiem, muszą być w formie skanów w formacie PDF. Łączna wielkość załączników nie może przekroczyć 10 MB.

  1. Wybierz „Wygeneruj dokument”, a następnie przejdź do zakładki

Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki

KROK 2

Podpisz wniosek

Możesz to zrobić na 3 sposoby:

  1. kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
  2. podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
  3. podpisem zaufanym (profil zaufany).

KROK 3

Wyślij wniosek

  1. Przejdź do zakładki

Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki

zaznacz i wyślij wniosek.

  1. Sprawdź, czy otrzymałeś UPO.

Przejdź do zakładki

Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty

i sprawdź, czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru).

UPO potwierdza, że złożyłeś wniosek w formie elektronicznej.

Twój wniosek trafi do weryfikacji.

Uwaga!  Dodatkowo korespondencję możesz otrzymać także na wskazany przez ciebie w toku sprawy adres e-mail, adres ePUAP lub adres do doręczeń.

KROK 4

Sprawdzaj stan sprawy

Zezwolenie powinno zostać wydane w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku - art. 40 ust.2 Ustawy o grach hazardowych. W tym czasie dyrektor izby administracji skarbowej, do którego złożyłeś wniosek  sprawdzi kryteria i warunki niezbędne do udzielenia zezwolenia. W trakcie postępowania możesz otrzymać informacje związane z twoim wnioskiem:

  • Jeśli wniosek nie był kompletny, otrzymasz wezwanie o uzupełnienie braków formalnych wniosku. Znajdziesz je w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Wezwanie”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu - zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

Prześlij brakujące dokumenty lub wyjaśnienia zgodnie z treścią wezwania – skorzystaj z formularza DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].

  • Jeśli organ celny przedłuży termin rozpatrzenia twojego wniosku, otrzymasz informację o nowym terminie załatwienia sprawy. Organ celny wyjaśni ci przyczynę przedłużenia. Informację znajdziesz w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Informacja”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu - zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.
  • Jeżeli nie spełniasz kryteriów i warunków niezbędnych do udzielenia zezwolenia, dyrektor izby administracji skarbowej odmówi udzielenia zezwolenia. W takim przypadku otrzymasz informację o prawie do wypowiedzenia się. Informację znajdziesz w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Informacja”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu -  zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

W ciągu 7 dni możesz zapoznać się z dokumentami zebranymi w sprawie i przedstawić organowi swoje stanowisko. Swoje stanowisko możesz przesłać korzystając z formularza DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].

Pamiętaj! Przedstawienie swojego stanowiska to twoje prawo a nie obowiązek.

  • Jeżeli spełniasz warunki do uzyskania zezwolenia na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe, dyrektor izby administracji skarbowej przez wydaniem ci zezwolenia, poprosi cię o uiszczenie opłaty za zezwolenie. W takim przypadku otrzymasz informacje o opłacie. Informację znajdziesz w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Pismo o opłacie”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

Po dokonaniu opłaty prześlij do organu potwierdzenie jej uiszczenia. Możesz tego dokonać za pomocą formularza wybierz DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].

Uwaga! Informację o przesłanych dokumentach otrzymasz pocztą elektroniczną na adres podany podczas rejestracji swojego konta. Korespondencję możesz otrzymać także na e-mail i adres osoby do kontaktu, którą wskażesz we wniosku o udzielenie lub zmianę zezwolenia.

KROK 5

Zapłać za zezwolenie

Możesz to zrobić za pomocą przelewu tradycyjnego (Przelew do US).

Więcej dowiesz się w sekcji Ile zapłacisz.

KROK 6

Odbierz zezwolenie na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe

Jeśli spełniasz warunki do uzyskania zezwolenia na urządzanie gry bingo fantowe, dyrektor izby administracji skarbowej wyda zezwolenie oraz zatwierdzi regulamin gry. W przeciwnym przypadku, dyrektor wyda ci decyzję odmowną.

 

Aby sprawdzić, czy otrzymałeś zezwolenie lub decyzję odmowną:

  1. Zaloguj się na swoje konto.
  2. Przejdź do zakładki Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty.
  3. Odszukaj dokument o nazwie: Zezwolenie lub Decyzja odmowna. Podpisz i odeślij UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia). Zapoznaj się z dokumentem – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

Jeśli nie jesteś zadowolony z wydanej decyzji, możesz się od niej odwołać. Możesz to zrobić za pomocą formularza WDWCO001 Odwołanie od decyzji [SZPROT].

UWAGA! Odwołanie możesz złożyć w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Jak dostarczyć oryginał upoważnienia

  1. Jeśli jesteś upoważniony do złożenia wniosku, musisz dołączyć do wniosku upoważnienie, z którego wynika zakres twoich uprawnień oraz skan potwierdzenia uiszczenia opłaty skarbowej. Nie dotyczy to osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu z mocy prawa, np. właściciela, prokurenta samoistnego, prezesa zarządu, czy członka zarządu uprawnionego do samodzielnej reprezentacji w Krajowym Rejestrze Sądowym.
  2. Oryginał pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej przekaż do organu właściwego do rozpatrzenia wniosku. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
  • dołącz do wniosku upoważnienie elektroniczne, tj. podpisane elektronicznie przez mocodawcę lub uwierzytelnione elektronicznie przez adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego, notariusza lub przez osobę uprawnioną przez przedsiębiorcę posiadającego status AEO lub posiadającego pozwolenie na uproszczenia celne, albo
  • prześlij dokumenty pocztą tradycyjną na adres organu właściwego do rozpatrzenia wniosku.
  1. Jeżeli twoje pełnomocnictwo jest zarejestrowane w Centralnym Rejestrze Pełnomocnictw Ogólnych nie musisz składać odrębnego pełnomocnictwa. Wystarczy, że się powołasz na tą okoliczność we wniosku.

Jakie są informacje ogólne

  • Osoby zarządzające podmiotem urządzającym loterię fantową lub grę bingo fantowe oraz osoby reprezentujące taki podmiot nie mogą być osobami skazanymi za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
  • W przypadku urządzania loterii fantowej lub gry bingo fantowe, istnieje obowiązek podatkowy w podatku od gier.
  • Dochód z loterii fantowej i gry bingo fantowe przeznaczany jest w całości na realizację określonych w zezwoleniu i regulaminie gry celów społecznie użytecznych, w szczególności dobroczynnych.
  • Wartość wygranej w grach hazardowych nie może być niższa od ceny losu lub innego dowodu udziału w grze.
  • organizowanie gier hazardowych bez wymaganego zezwolenia, jest zagrożone karą administracyjną.

Co powinieneś dołączyć do wniosku

  1. Dokumenty dołączane do wniosku składa się w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza, adwokata lub radcę prawnego.

 

  1. Dokumenty sporządzone w języku obcym lub ich odpisy przedkłada się wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski.

 

  1. Jeżeli podmiot, który reprezentujesz, nie ma siedziby lub miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkładasz również wystawione przez właściwe władze państwa ich siedziby lub miejsca zamieszkania, aktualne dokumenty dotyczące: legalności źródeł pochodzenia kapitału; niezalegania z zapłatą należności stanowiących w tym państwie odpowiednik należności dokumentujących: legalność źródeł pochodzenia kapitału; niezaleganie z zapłatą podatków stanowiących dochód budżetu państwa oraz z zapłatą należności celnych; niezaleganie z zapłatą składek na ubezpieczenia społeczne oraz na ubezpieczenie zdrowotne.

 

  1. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy prawo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym nie przewiduje sporządzania dokumentów, o których mowa powyżej, można zamiast tych dokumentów przedłożyć inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków dotyczących legalności źródeł pochodzenia kapitału, niezalegania z należnościami stanowiącymi dochód budżetu państwa, należnościami celnymi, składkami na ubezpieczenia społeczne oraz na ubezpieczenie zdrowotne.

 

  1. Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa, o niezaleganiu z zapłatą należności celnych oraz o niezaleganiu z zapłatą składek na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne powinny być wystawione nie wcześniej niż na miesiąc przed dniem złożenia wniosku.

 

  1. Zaświadczenia, że osoby fizyczne zarządzające podmiotem oraz reprezentujące podmiot występujący z wnioskiem nie były skazane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe powinny być wystawione nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed dniem ich przedstawienia.

 

  1. Oryginał dokumentów przekaż do organu właściwego do rozpatrzenia wniosku. Możesz to zrobić na 2 sposoby:
  • dołącz do wniosku dokumenty, podpisane elektronicznie przez mocodawcę lub uwierzytelnione elektronicznie przez adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego, notariusza lub
  • prześlij dokumenty pocztą tradycyjną na adres organu właściwego do rozpatrzenia wniosku.

Jak korzystać z zezwolenia na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe

  1. Zezwolenie na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe otrzymasz na okres trwania loterii, nie dłużej jednak niż na 2 lata. Termin ważności twojego zezwolenia, jak również nieprzekraczalny termin rozpoczęcia działalności będzie wskazany w zezwoleniu.
  1.  W trakcie korzystania z zezwolenia masz obowiązek:
  • zabezpieczyć losy lub inne dowody udziału w takiej grze oraz kartony do gry bingo fantowe przed sfałszowaniem oraz przedwczesnym odczytaniem wyniku gry, w szczególności przed prześwietleniem, otwarciem lub zdrapaniem farby ochronnej i zamknięciem lub ponownym naniesieniem farby ochronnej bez naruszenia struktury papieru
  • zgłosić rozpoczęcie urządzania loterii fantowej lub gry bingo fantowe właściwemu naczelnikowi urzędu celno-skarbowego,
  • przedstawić w ciągu 30 dni od zakończenia loterii lub gry, właściwemu naczelnikowi urzędu celno-skarbowego informacje, zawierające wykaz wydanych wygranych rzeczowych wraz z określeniem ich wartości, informacje o uzyskanym dochodzie i jego przeznaczeniu, zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej,
  • przedstawić w ciągu 30 dni od zakończenia urządzanej gry organowi, który udzielił zezwolenia szczegółową informację o realizacji obowiązku przeznaczenia w całości dochodu z loterii fantowej lub gry bingo fantowe na realizację określonych w zezwoleniu i regulaminie celów społecznie użytecznych, w szczególności dobroczynnych,
  • zgłosić pisemnie właściwemu naczelnikowi urzędu celno-skarbowego zamiar zniszczenia losów, kartonów lub innych dowodów udziału w grze na 7 dni przed planowanym terminem dokonaniem czynności. Czynność zniszczenia podlega kontroli,
  • jeśli chcesz skorzystać z urządzenia do wylosowania zwycięzców loterii lub gry, musisz zarejestrować je u dyrektora właściwej izby administracji skarbowej.

Dodatkowo:

  • warto zapoznać się z zasadami wypłaty (wydania) nagród, które są szczegółowo opisane w art. 19 ustawy o grach hazardowych,
  • zasady nabywania i wystawiania zaświadczeń o wygranych, są szczegółowo określone w art. 20 ustawy o grach hazardowych.
  1. Wydane zezwolenie może być na twój wniosek:
  • zmienione
  1. Zmiana w przypadku zezwolenia na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe może dotyczyć:
  • nazwy podmiotu urządzającego grę,
  • nazwisk osób zarządzających podmiotem urządzającym grę,
  • czasu urządzania gry, z wyjątkiem skrócenia czasu jej urządzania

Do wniosku o zmianę zezwolenia, w zależności od zakresu wnioskowanej zmiany, załącza się odpowiednio dokumenty określone w przepisach dotyczących wniosku o ich udzielenie.

  1. Organ celny może wydane zezwolenie:
  • cofnąć
  1. Jeżeli organ udzielający zezwolenia stwierdzi niezgodność stanu faktycznego lub prawnego z:
  • przepisami regulującymi działalność objętą zezwoleniem lub
  • warunkami określonymi w zezwoleniu lub
  • regulaminem

wezwie cię do usunięcia stwierdzonych uchybień w wyznaczonym terminie i zobowiąże do powiadomienia organu o terminie i sposobie ich usunięcia – patrz KROK 4.

Jeżeli tego nie dokonasz, to organ cofnie zezwolenie.

  1. Dodatkowo, organ może cofnąć zezwolenie  w przypadku:
  • rażącego naruszenia warunków określonych w zezwoleniu  lub regulaminie lub innych określonych przepisami prawa warunków wykonywania działalności, na którą udzielono zezwolenia,
  • rezygnacji z działalności objętej zezwoleniem,
  • skazanie na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym osoby będącej akcjonariuszem (wspólnikiem), członkiem organów zarządzających lub nadzorczych spółki za przestępstwo związane z praniem pieniędzy oraz finansowaniem terroryzmu.
  1. Pamiętaj, że decyzja o cofnięciu zezwolenia, jest wykonalna z chwilą jej doręczenia.
  2. Ponadto zezwolenie może wygasnąć, w przypadku nierozpoczęcia działalności w terminie określonym w zezwoleniu.

Wybierz właściwy formularz:

  1. WDHBF01 Wniosek o wydanie lub zmianę zezwolenia na urządzanie gry bingo fantowe [SZPROT]

Formularz wniosku o wydanie lub zmianę zezwolenia na urządzanie gry bingo fantowe.

 

  1. WDHLF01  Wniosek o zezwolenie na urządzanie loterii fantowej [SZPROT]

Formularz wniosku o wydanie lub zmianę zezwolenia na urządzanie loterii fantowej.

 

  1. DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP]

Formularz przesłania dokumentu do sprawy, która jest w trakcie obsługi w urzędzie

Wysokość opłaty wynosi:

  • Za zezwolenia na urządzanie loterii fantowej albo gry bingo fantowe - 100% kwoty bazowej, a gdy zezwolenie dotyczy gier urządzanych na obszarze jednego województwa – 50% kwoty bazowej *;
  • za zmianę zezwolenia - 200% kwoty bazowej*;
  • za rejestrację urządzenia losującego - 50% kwoty bazowej*.

Opłaty zaokrągla się do pełnego złotego w ten sposób, że kwoty wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a kwoty wynoszące 50 groszy i więcej podwyższa się do pełnych złotych.

*Kwota bazowa dla danego roku kalendarzowego jest równa kwocie przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku, w drugim kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego w obwieszczeniu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Głównego Urzędu Statystycznego.

Za zezwolenia/zmianę zezwolenia możesz zapłacić przelewem tradycyjnym na konto organu podatkowego:

  • W bankowości internetowej wybierz „PRZELEW do US”
  • Wybierz Płatnika.

Wpisz nr identyfikatora (NIP lub PESEL)

Wpisz nazwę płatnika

  • Wybierz Odbiorcę

Symbol formularza – GRYOPL

Miasto – Nowy Targ

Nazwa organu – Urząd Skarbowy

Numer rachunku: 25 1010 1270 0008 2422 3100 0000

  • Wpisz kwotę
  • Wpisz identyfikator zobowiązania:

Oplata za zezwolenie na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe, (nazwa loterii), (nr zezwolenia), (data wydania zezwolenia)

Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi, w szczególności ze względu na awarię lub zapowiadane prace serwisowe.

Usługa jest dostępna tylko na portalu PUESC. Spróbuj ponownie skorzystać z usługi, gdy pojawi się informacja o usunięciu awarii lub zakończeniu prac serwisowych.

Wniosek możesz złożyć również papierowo do właściwego organu określonego w KROKU 1 punkt 2.

Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:

  • portal Centralny Service Desk

      Zaloguj do Help Desk SISC (strona otwiera się w nowym oknie)

  • e-mail – helpdesk-eclo@mf.gov.pl
    • w polu temat wpisz nazwę usługi,
    • w treści wiadomości opisz, co działa nieprawidłowo bądź napisz, czego chcesz się dowiedzieć,
    • wyślij wiadomość z adresu e-mail, który został użyty do założenia konta na PUESC (login PUESC),
  • telefon – 33 483 20 55

Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.

Czas realizacji

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.
  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do  4 godzin.
  • Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.
  • Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Opis w przygotowaniu.

Informacje o publikacji

Pierwsza publikacja: 29.10.2021 10:28 Monika Damentko
Komórka odpowiedzialna: Departament Nadzoru nad Kontrolami w MF