Uzyskaj zatwierdzenie lokalizacji salonu gier na automatach

Usługa skierowana jest do podmiotu wykonującego monopol skarbu państwa. Wykonywanie monopolu państwa należy do ministra właściwego do spraw aktywów państwowych, który tworzy w tym celu, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, jednoosobowe spółki Skarbu Państwatej usłudze złożysz wniosek o zatwierdzenie lokalizacji salonu gier na automatach.

Z usługi możesz skorzystać elektronicznie za pomocą formularza lub tradycyjnie w formie papierowej.

 

Załóż konto

Zaloguj się

KROK 1

Wypełnij formularz wniosku

KROK 2

Podpisz wniosek

KROK 3

Wyślij wniosek

KROK 4

Sprawdź stan sprawy

KROK 5

Odbierz zezwolenie lub decyzje odmowną

 

Przed wypełnieniem formularza przygotuj:

  • podstawowe dane podmiotu,
  • dokumenty, które chcesz dołączyć – szczegóły znajdziesz w Kroku 1 pkt 3,
  • pełnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej od złożonego pełnomocnictwa – jeśli reprezentujesz podmiot, który składa wniosek o zatwierdzenie lokalizacji salonu gier na automatach i nie jesteś wpisany na listę pełnomocników ogólnych.

 

Sprawdź, jak dostarczyć oryginał upoważnienia wraz z opłatą skarbową w sekcji Co powinieneś wiedzieć.

Pamiętaj – musisz podpisać wniosek w sposób określony w KROKU 2. Przygotuj dane do złożenia podpisu elektronicznego.

KROK WSTĘPNY

  1. Przycisk załóż konto  Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Pamiętaj – wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.

Podczas rejestracji pomiń „CEL REJESTRACJI”.

Podpisz wniosek rejestracyjny. Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamość.

  1. Zarejestruj firmę – jeśli nie jest zarejestrowana. Sprawdź, jak to zrobić w usłudze osobiście potwierdzić swoją tożsamość.

Uwaga! Firma musi być zarejestrowana w obszarze hazardu.

Możesz sprawdzić, czy firma jest zarejestrowana – skorzystaj z wyszukiwarki podmiotów udostępnionej w usłudze Sprawdź, czy firma jest zarejestrowana.

Jeżeli dane firmy już zarejestrowanej na PUESC są nieaktualne, skorzystaj z usługi Zmień lub usuń dane firmy.

UWAGA !

Jeżeli chcesz złożyć wniosek o zmianę decyzji i chcesz, aby dane tej decyzji zaciągnęły się automatycznie do formularza wniosku, to będzie to możliwe tylko wtedy, jeżeli jesteś zarejestrowanym reprezentantem podmiotu, na rzecz którego składasz taki wniosek oraz jednocześnie posiadasz uprawnienie „Wgląd we wszystkie komunikaty przesyłane/odbierane w imieniu i na rzecz podmiotu przez wszystkie osoby upoważnione”.

 

Jeżeli nie masz takiego zakresu uprawnień, to musisz wypełnić ręcznie wszystkie pola formularza wniosku.

 

KROK 0

Zaloguj się  Zaloguj się na PUESC

 

KROK 1

Wypełnij formularz wniosku

  1. Wybierz na PUESC formularz wniosku WDHZL01 Wniosek o zatwierdzenie lokalizacji salonu gier na automatach [SZPROT]
  2. Wypełnij wszystkie pola formularza. Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do pól – znajdziesz je, klikając w ikonę (przycisk) „i”.

Jako organ właściwy dla wniosku wybierz dyrektora izby administracji skarbowej właściwego ze względu na planowaną lokalizację salonu gier.

Uwaga! Pola obowiązkowe są oznaczone czerwoną gwiazdką.

Pamiętaj! We wniosku możesz wskazać dane osoby do kontaktu (e-mail, telefon). Pracownik organu prowadzącego sprawę będzie mógł wykorzystać je do bieżących kontaktów w toku sprawy.

3.   Dołącz załączniki, które chcesz przesłać razem z formularzem:

  • zatwierdzony przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych regulamin gry.

Uwaga! Załączniki, które składasz razem z wnioskiem, muszą być w formie skanów w formacie PDF. Łączna wielkość załączników nie może przekroczyć 10 MB.

4. Wybierz „Wygeneruj dokument”, a następnie przejdź do zakładki

Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki.

 

KROK 2

Podpisz wniosek

Możesz to zrobić na 3 sposoby:

  1. kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
  2. podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
  3. podpisem zaufanym (profil zaufany).

 

KROK 3

Wyślij wniosek

  1. Przejdź do zakładki

Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki

zaznacz i wyślij wniosek.

  1. Sprawdź, czy otrzymałeś UPO.

Przejdź do zakładki

Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty

i sprawdź, czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru).

UPO potwierdza, że złożyłeś wniosek w formie elektronicznej.

Twój wniosek trafi do weryfikacji.

 

Uwaga!  Dodatkowo korespondencję możesz otrzymać także na wskazany przez ciebie w toku sprawy adres e-mail, adres ePUAP lub adres do doręczeń.

 

KROK 4

Sprawdzaj stan sprawy

Decyzja o zatwierdzeniu powinna zostać wydana w ciągu 2 miesięcy od dnia przyjęcia twojego wniosku. W tym dyrektor izby administracji skarbowej, do którego złożyłeś wniosek sprawdzi kryteria i warunki niezbędne do udzielenia zezwolenia. W trakcie postępowania możesz otrzymać następujące informacje związane z twoim wnioskiem:

  • Jeśli wniosek nie był kompletny, otrzymasz wezwanie o uzupełnienie braków formalnych wniosku. Znajdziesz je w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Wezwanie”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

Prześlij brakujące dokumenty lub wyjaśnienia zgodnie z treścią wezwania – skorzystaj z formularza DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].

  • Jeśli organ administracji skarbowej przedłuży termin rozpatrzenia twojego wniosku, otrzymasz informację o nowym terminie załatwienia sprawy. Organ wyjaśni ci przyczynę przedłużenia. Informację znajdziesz w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Informacja” lub „Postanowienie”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.
  • Jeżeli nie spełniasz kryteriów i warunków niezbędnych do zatwierdzenia lokalizacji salonu gier na automatach, dyrektor izby administracji skarbowej wyda ci decyzję odmowną. W takim przypadku otrzymasz zawiadomienie  możliwości wypowiedzenia się w sprawie. Informację znajdziesz w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty, gdzie pojawi się dokument „Zawiadomienie” lub „Postanowienie”. Po podpisaniu i odesłaniu UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia), będziesz mógł zapoznać się z treścią dokumentu – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

W ciągu 7 dni możesz zapoznać się z dokumentami zebranymi w sprawie i przedstawić organowi swoje stanowisko. Swoje stanowisko możesz przesłać korzystając z formularza DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].

Pamiętaj! Przedstawienie swojego stanowiska to twoje prawo a nie obowiązek.

Uwaga! Informację o przesłanych dokumentach otrzymasz pocztą elektroniczną na adres podany podczas rejestracji swojego konta. Korespondencję możesz otrzymać także na e-mail i adres osoby do kontaktu, którą wskażesz we wniosku o zatwierdzenie lokalizacji gier na automatach.

 

KROK 5

Odbierz decyzję o zatwierdzeniu lokalizacji salonu gier na automatach

Jeśli spełniasz wymagane warunki, dyrektor izby administracji skarbowej wyda ci decyzję o zatwierdzeniu lokalizacji salonu gier na automatach. W przeciwnym przypadku, dyrektor wyda ci decyzję odmowną.

 

Aby sprawdzić, czy otrzymałeś zezwolenie lub decyzję odmowną:

  1. Zaloguj się na swoje konto.
  2. Przejdź do zakładki Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty.
  3. Odszukaj dokument o nazwie: Zezwolenie lub Decyzja odmowna. Podpisz i odeślij UPD (Urzędowe Poświadczenie Doręczenia). Zapoznaj się z dokumentem – zaznacz go i wybierz „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.

Jeśli nie jesteś zadowolony z wydanej decyzji, możesz się od niej odwołać. Możesz to zrobić za pomocą formularza WDWCO001 Odwołanie od decyzji [SZPROT].

UWAGA! Odwołanie możesz złożyć w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Jak dostarczyć oryginał upoważnienia

  1. Jeśli jesteś upoważniony do złożenia wniosku, musisz dołączyć do wniosku upoważnienie, z którego wynika zakres twoich uprawnień oraz skan  potwierdzenia uiszczenia opłaty skarbowej. Nie dotyczy to osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu z mocy prawa, np. właściciela, prokurenta samoistnego, prezesa zarządu, czy członka zarządu uprawnionego do samodzielnej reprezentacji w Krajowym Rejestrze Sądowym.
  2. Oryginał pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej przekaż do organu właściwego do rozpatrzenia wniosku. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
  • dołącz do wniosku upoważnienie elektroniczne, tj. podpisane elektronicznie przez mocodawcę lub uwierzytelnione elektronicznie przez adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego, notariusza lub przez osobę uprawnioną przez przedsiębiorcę posiadającego status AEO lub posiadającego pozwolenie na uproszczenia celne, albo
  • prześlij dokumenty pocztą tradycyjną na adres organu właściwego do rozpatrzenia wniosku.
  1. Jeżeli twoje pełnomocnictwo jest zarejestrowane w Centralnym Rejestrze Pełnomocnictw Ogólnych nie musisz składać odrębnego pełnomocnictwa. Wystarczy, że się powołasz na tą okoliczność we wniosku.

 

Jakie są informacje ogóle

  • Prowadzenie działalności w zakresie gier na automatach poza kasynem gry jest objęte monopolem państwa.
  • Do prowadzenia działalności w zakresie urządzania gier na automatach poza kasynem gry, nie mają zastosowania przepisy o ochronie konkurencji i konsumentów w zakresie ochrony konkurencji;
  • Organizowanie gier hazardowych bez wymaganego zezwolenia, jest zagrożone karą administracyjną.

 

Co powinieneś dołączyć do wniosku

  1. Dokumenty dołączane do wniosku składa się w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza, adwokata lub radcę prawnego.
  2. Oryginał dokumentów przekaż do organu właściwego do rozpatrzenia wniosku. Możesz to zrobić na 2 sposoby:
  • dokumenty w postaci PDF dołącz do wniosku, podpisane elektronicznie przez mocodawcę lub uwierzytelnione elektronicznie przez adwokata, radcę prawnego, doradcę podatkowego, notariusza lub
  • prześlij dokumenty pocztą tradycyjną na adres organu właściwego do rozpatrzenia wniosku.
  1. Warunkiem urządzania gier na automatach poza kasynem gry jest zatwierdzenie ich regulaminu, w tym jego każdorazowej zmiany, przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych, a następnie zatwierdzenie lokalizacji salonu gier na automatach przez dyrektora izby administracji skarbowej właściwego ze względu na planowaną lokalizację takiego salonu gier.

 

Jak korzystać z decyzji zatwierdzającej lokalizację salonu gier na automatach.

  1. Salon gier na automatach to wydzielone miejsce, w którym prowadzi się gry na automatach na podstawie zatwierdzonego regulaminu, przy czym liczba zainstalowanych automatów wynosi od 3 do 50 sztuk. Jest to miejsce z ograniczeniem wstępu dla osób poniżej 18 roku życia, gdyż wstęp do salonu gier dozwolony jest dla osób, które ukończyły 18 lat.

 

  1. W salonie gier automaty do gier mogą być instalowane na terenie powiatu w liczbie nie większej niż wynikająca z proporcji 1 automat na każde rozpoczęte 1000 mieszkańców powiatu.

 

  1. Salon gier może mieścić się w lokalu pod którego adresem w ciągu ostatnich 5 lat nie stwierdzono urządzania gier na automatach niezgodnie z przepisami ustawy.

 

  1. Salon gier na automatach może być usytuowany w odległości nie mniejszej niż 100 metrów od znajdujących się w granicach administracyjnych danej gminy lub gminy sąsiedniej:
  • szkół, przedszkoli, placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania oraz innych placówek edukacyjnych,
  • miejsc kultu religijnego,
  • innych ośrodków gier.

 

  1. Odległość mierzona jest najkrótszą drogą dojścia wzdłuż osi ciągów komunikacyjnych, z których mogą korzystać lub korzystają piesi, nie naruszając przepisów powszechnie obowiązujących, od najbliższego ogólnodostępnego wejścia na teren obiektu do najbliższego ogólnodostępnego wejścia do salonu gier na automatach.

 

  1. Podmiot na swój koszt, w salonie gier obowiązany jest:
  • prowadzić rejestrację gości. Rejestracja jest warunkiem wstępu gości do ośrodka gier,
  • zainstalować w salonie gry na automatach audiowizyjny system kontroli gier służący kontroli przebiegu i prowadzenia gier, w tym umożliwiający weryfikację prawidłowości określania rezultatów gier, wydawania zaświadczeń o uzyskanej wygranej i prowadzenia ewidencji wypłaconych (wydanych) wygranych oraz rozstrzygania wątpliwości związanych z urządzaniem gier, a także zapewnienia możliwość kontroli i weryfikacji osób wchodzących do salonu gry na automatach, za pomocą zapisu sygnału audiowizyjnego,
  • Zapis sygnału audiowizyjnego jest przechowywany przez okres 3 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym został dokonany.
  • Zapis sygnału audiowizyjnego powinien być trwały i czytelny. Sposób dokonania zapisu sygnału audiowizyjnego i jego przechowywania powinien chronić zapis przed zniszczeniem, modyfikacją i ukryciem.

 

  1. W celu zapewnienia ochrony uczestników gry przed negatywnymi skutkami hazardu, podmiot wykonujący monopol państwa w zakresie gier na automatach urządzanych w salonach gier na automatach ma obowiązek wdrożyć regulamin odpowiedzialnej gry, obejmujący w szczególności:
  • wymóg umieszczenia w salonie gier na automatach, w widoczny sposób:
  • informacji o podmiocie oferującym gry hazardowe i sposobie kontaktu z nim,
  • regulaminu gry,
    • informacji o zakazie gry osobom poniżej 18. roku życia,
    • informacji o ryzyku związanym z hazardem,
    • nazw instytucji świadczących pomoc osobom z problemami hazardowymi;
    • procedurę weryfikacji ukończenia 18. roku życia przez uczestników gry;
    • procedurę rejestracji uczestnika gry, jako warunku rozpoczęcia i prowadzenia gry;
    • mechanizmy umożliwiające uczestnikom gry kontrolę swojej aktywności w salonie gier na automatach;
  • mechanizmy uniemożliwiające uczestnikom gry, grę po wyczerpaniu środków finansowych uczestnika gry;
  • zapewnienie ochrony małoletnich przy sposobie prezentacji informacji handlowych w salonie gier na automatach;
  • procedurę weryfikacji wieku osób wchodzących do salonu gier;
  • umieszczenie przed wejściem do salonu gier na automatach, w widoczny sposób, informacji o zakazie wstępu osób poniżej 18. roku życia.

 

  1. Wydana decyzja może być na twój wniosek:
  • zmieniona.
  1. Zmiana może dotyczyć danych salonów gier, w zakresie administracyjnych zmian ulicy.

Wybierz właściwy formularz:

  1. WDHZL01 - Wniosek o zatwierdzenie lokalizacji salonu gier na automatach [SZPROT]

Formularz wniosku o zatwierdzenie lokalizacji gier na automatach.

  1. DDS0001 Dokument do sprawy [SEAP].

Formularz przesłania dokumentu do sprawy, która jest w trakcie obsługi w urzędzie

Usługa jest bezpłatna

Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi, w szczególności ze względu na awarię lub zapowiadane prace serwisowe.

Usługa jest dostępna tylko na portalu PUESC. Spróbuj ponownie skorzystać z usługi, gdy pojawi się informacja o usunięciu awarii lub zakończeniu prac serwisowych.

Wniosek możesz złożyć również papierowo do właściwego organu określonego w KROKU 1 punkt 2.

Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez: 

  • portal Centralny Service Desk: 

Zaloguj do Help Desk SISC

  • w polu temat wpisz nazwę usługi,
  • w treści wiadomości napisz, co działa nieprawidłowo lub czego chcesz się dowiedzieć,
  • wyślij wiadomość z adresu e-mail, którego użyłeś do założenia konta na PUESC (login PUESC),
  • telefon – 33 483 20 55.

Oczekiwanie na rozmowę z konsultantem Help Desk SISC to maksymalnie 30 minut. Średni czas oczekiwania wynosi 5 minut.

Czas realizacji

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.
  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.
  • Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.
  • Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Opis w przygotowaniu

Informacje o publikacji

Pierwsza publikacja: 22.10.2021 09:45
Komórka odpowiedzialna: Departament Ceł MF