Usuń konto na PUESC

Usługa skierowana jest do osób fizycznych, które posiadają konto na portalu PUESC i chcą je usunąć. Jeżeli usuniesz konto, nie będziesz już powiązany z żadną firmą, nie będziesz posiadał numeru rejestracyjnego IDISISC i nie będziesz miał dostępu do dokumentów, które złożyłeś lub wysłałeś w trakcie swojej aktywności na portalu.

W wyniku przeprowadzenia tej operacji zostanie usunięte twoje konto na portalu PUESC. Pamiętaj jednak, że usunięcie konta na portalu PUESC nie spowoduje usunięcia danych z SISC. Po usunięciu konta utracisz dostęp do wszystkich wysłanych i odebranych dokumentów.

Żeby usunąć konto musisz przygotować login i hasło do portalu PUESC oraz w przypadku rozszerzonego zakresu uprawnień przygotuj podpis elektroniczny (podpis kwalifikowany lub podpis zaufany lub certyfikat celny).

Uwaga! Jeśli masz konto z podstawowym zakresem uprawnień – wyślij jedynie zgłoszenie do Centralnego Service Desk (CSD) zgodnie z instrukcją w KROK 1.

Uwaga! Linki w sekcji "Jak usunąć konto krok po kroku" otwierają się w nowych oknach przeglądarki.

KROK 0

Zaloguj się na PUESC.

KROK 1

Wyślij zgłoszenie do CSD

Zaloguj się do serwisu Centralnego Service Desk (CSD):

  • utwórz nowe zgłoszenie wybierając usługę „Strefa Klienta KAS”,
  • wybierz: „Rejestracja na PUESC – zakładanie konta” – „Usuń swoje konto na PUESC”,
  • w treści zgłoszenia wpisz: Proszę o usunięcie konta.

JEŚLI MASZ ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ, WYKONAJ POZOSTAŁE KROKI.

KROK 2

Wypełnij wniosek

  1. Wybierz wniosek WRR0003 Dezaktywacja danych osoby [SZPROT].
  2. Otwórz formularz i zaakceptuj wymagane oświadczenia, a następnie przejdź do następnej karty używając przycisku Dalej. Wygeneruj dokument przy użyciu Zakończ i utwórz dokument.
  3. Przejdź do zakładki

Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki

KROK 3

Podpisz wniosek

Możesz to zrobić na trzy sposoby:

  1. kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
  2. zaawansowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
  3. podpisem zaufanym składanym za pomocą profilu zaufanego.

KROK 4

Wyslij wniosek

W zakładce

Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki

zaznacz i wyślij wniosek.

Obecne konto zostanie usunięte, a na adres e-mail, który podałeś zakładając konto, zostanie wysłana informacja o usunięciu (dezaktywacji) konta.

Jeżeli usuniesz konto nie będziesz już powiązany z żadną firmą, nie będziesz posiadał numeru rejestracyjnego IDISISC i nie będziesz miał dostępu do dokumentów, które złożyłeś lub wysłałeś w trakcie swojej aktywności na portalu.

WRR0003 Dezaktywacja danych osoby [SZPROT]

Formularz wniosku o dezaktywację danych osoby fizycznej

W przypadku niedostępności usługi poczekaj, aż portal zacznie znów działać.

Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:

  • portal Centralny Service Desk

przejdź do portalu  CSD - Centralny Service Desk (strona otwiera się w nowym oknie)

w polu temat wpisz nazwę usługi,

w treści wiadomości napisz, co działa nieprawidłowo lub czego chcesz się dowiedzieć,

wyślij wiadomość z adresu e-mail, którego użyłeś do założenia konta na PUESC (login PUESC),

  • telefon - 22 460 59 70 - czas oczekiwania na połączenie oraz inne istotne informacje - kliknij w link - otworzy się nowe okno

Czas realizacji

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.
  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco,  maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do  4 godzin.
  • Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.
  • Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Informacje o publikacji

Pierwsza publikacja: 15.03.2022 11:59
Komórka odpowiedzialna: Departament Ceł w MF