Wszystkie


Po poprawnym zakończeniu rejestracji konta na platformie PUESC, system wyświetli stronę logowania. Należy wprowadzić tam dane podane podczas rejestracji czyli adres e-mail oraz hasło. Następnie wcisnąć przycisk Zaloguj.

Przy pierwszym logowaniu system będzie żądał podania kodu weryfikacyjnego. Kod został wysłany na adres e-mail podany podczas rejestracji. Koniecznym jest więc odnalezienie wysłanej przez system wiadomości i kliknięcie w link weryfikacyjny lub skopiowanie kodu. Skopiowany kod należy wkleić w wyświetlane przez system okno a następnie zatwierdzić przyciskiem Weryfikuj.

Jeżeli kod nie dotarł na wskazany adres e-mail, należy ponowić jego wysyłkę za pomocą przycisku Wyślij nowy kod weryfikacyjny.

Po przeprowadzonej poprawnie weryfikacji adresu e-mail system wyświetli stronę główną zalogowanego użytkownika.

ID: 500091629

Aby zalogować się na stronę należy w prawym górnym rogu strony wybrać opcję „Zaloguj”. Następnie w oknie logowania należy wprowadzić swój adres e-mail oraz hasło i wcisnąć przycisk Zaloguj.

Widok nagłówka strony - przycisk logowania

 

Jeżeli wprowadzone dane będą poprawne system wyświetli stronę główną zalogowanego użytkownika.

ID: 500091461

Aby zarejestrować się  na portalu PUESC (w systemie SEAP należy po otwarciu portalu PUESC założyć konto za pomocą opcji w prawym górnym rogu strony „Załóż konto”.

Widok nagłówka strony - zakładanie konta

Następnie w formularzu rejestracyjnym należy wypełnić wszystkie wymagane pola (pola obowiązkowe oznaczone są czerwoną gwiazdką), zaakceptować regulaminy oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, a także poprawnie przepisać kod z obrazka. Po wypełnieniu wszystkich pól należy wybrać przycisk u dołu strony – „Załóż konto”.

Jeżeli wszystko zostało poprawnie wypełnione, konto zostanie utworzone, a na podany adres mailowy będzie wysłany e-mail z linkiem weryfikacyjnym, dzięki któremu możliwe będzie pełne korzystanie z serwisu.

ID: 500091489

321

ID: 502376831

no właśnie

ID: 502187662

cześć i czołem

ID: 502187642

treści nigdy za wiele

ID: 502305413

 

 

 

ID: 502305413

ltygrysy i lamparty

Potwierdzenie powinno być wydane nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie potwierdzenia

ID: 502138468

Potwierdzenie powinno być wydane nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie potwierdzenia

ID: 502142670

ciekawe co dalej

ID: 502142697

W górnej części portalu po prawej stronie wyświetlane są informacje o aktualnie zalogowanym użytkowniku, takie jak:

  • Imię oraz Nazwisko użytkownika,
  • Data ostatniego logowania oraz licznik czasu bezczynności użytkownika, po upływie którego nastąpi automatyczne wylogowanie,
  • Informację o domyślnym kontekście, oznaczony za pomocą czerwonej gwiazdki. Po zalogowaniu użytkownika system zawsze ustawi kontekst zapisany jako domyślny,
  • Opcja zmiany kontekstu pod przyciskiem „Wybierz powiązanie pierwsze”.

 Widok nagłówka strony - przełączanie kontekstu użytkownika

ID: 500091938

W widoku dokumentów, możemy znaleźć następujące rodzaje dokumentów generowanych przez portal w poszczególnych momentach trwania procesowania wysłanych dokumentów. Są to:

UPP – czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia, które jest dokumentem potwierdzającym poprawną formalnie wysyłkę dokumentu, jednak nie jest to dokument, który potwierdza jego odbiór.

UPO – czyli Urzędowe Poświadczenie Odbioru. Jest to dokument świadczący o poprawnej weryfikacji i odbiorze wysłanego przez nas dokumentu, a także jest dowodem na rozpoczęcie procedowania sprawy użytkownika. Czas oczekiwania wynosi do 1 godz. od wysłania wniosku. Zawiera on numer sprawy oraz dane osoby prowadzącej.

UPD – czyli Urzędowe Poświadczenie Dostarczenia. Jest to dokument, w którym użytkownikowi pokazuje się najpierw komunikat UPD.xml do podpisania i wysyłki, a dopiero po tym właściwy komunikat wysłany przez SISC.

ID: 500092121

Dane użytkownika można edytować z poziomu widoku Moje dane, w celu edycji należy wcisnąć przycisk Edytuj dane. System wtedy wyróżni pola dostępne do edycji oraz umożliwi użytkownikowi wprowadzenie zmian. Wprowadzone zmiany zapisujemy przyciskiem Zapisz a następnie wprowadzając aktualne hasło użytkownika. 

Należy pamiętać, że adres e-mail jest również loginem do portalu PUESC, a wiec po jego zmianie logowanie będzie możliwe jedynie z wykorzystaniem nowego adresu.

Użytkownicy zarejestrowani w SISC w celu aktualizacji danych zobowiązani są do korzystania z formularza Aktualizacji Osoby Fizycznej. 

ID: 500091915

W celu podejrzenia wygenerowanego formularza należy przejść do widoku Do wysyłki i robocze  następnie sekcja Do wysyłki. Następnie na wybranym dokumencie klikamy w jego nazwę. System otworzy widok podglądu szczegółów dokumentu do wysyłki, w którym można wykonać dodatkowe akcje dla dokumentu w tym wywołać okno jego podglądu przyciskiem Podgląd dokumentu.

ID: 500092001

Usunięte dokumenty lub sprawy można przeglądać korzystając z opcji na filtrach „Usunięte”. Po wyszukaniu usuniętej sprawy lub dokumentu a następnie wyborze za pomocą checkbox, system wyświetli jako dostępną akcję Przywróć. Po wykonaniu tej akcji dokumenty lub sprawy przestaną być widoczne na liście usuniętych, będą widoczne w podstawowym widoku spraw lub dokumentów.

Uwaga: Przywracając sprawę z usuniętych zostaną przywrócone także usunięte dokumenty wchodzące w sprawę.

ID: 500092091

W celu usunięcia konta na portalu PUESC, należy przejść do widoku Moje dane a następnie wybrać opcję Usuń konto i zatwierdzić operację.

W wyniku przeprowadzenia tej operacji zostanie usunięte konto użytkownika na portalu PUESC. Należy jednak pamiętać, że samo usunięcie konta na portalu PUESC w przypadku użytkowników z zaawansowanym poziomem dostępu nie będzie powodowało usunięcia danych z SISC.

ID: 500091953

Aby mieć możliwość zapisania/wydrukowania wypełnionego formularza należy przejść do widoku Do wysyłki i robocze  następnie sekcja Do wysyłki a następnie wybrać interesujący nas dokument.

Po kliknięciu w nazwę dokumentu PUESC przeniesie nas do okna podglądu jego zawartości. Możliwe będzie tam podejrzenie i ściągnięcie na dysk zawartości pliku oraz jego metadanych. 

ID: 500092016

Jeżeli PPW będzie dokonywał również czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą powinien zarejestrować się także jako podatnik podatku akcyzowego. 

ID: 502193002

Formularz roboczy to formularz zapisany jako roboczy podczas jego wypełniania. Taki dokument zostaje zapisany w zakładce Do wysyłki i robocze  następnie sekcja Formularze robocze i jest dostępny do ponownej edycji. Tworzy się go podczas wypełniania formularza, poprzez wybranie opcji Zapisz formularz.

Dokument do wysyłki, to dokument w formacie XML, wygenerowany z formularza i gotowy do podpisania oraz wysłania. Dokument do wysyłki powstaje z poprawnie wypełnionego formularza i wybór opcji Wygeneruj dokument. Zostaje on zapisany w widoku Do wysyłki i robocze  w sekcji Do wysyłki. Takiego dokumentu nie można go już edytować

ID: 500092031

Aby zarejestrować się  na portalu PUESC (w systemie SEAP należy po otwarciu portalu PUESC założyć konto za pomocą opcji w prawym górnym rogu strony „Załóż konto”.

Widok nagłówka strony - zakładanie konta

Następnie w formularzu rejestracyjnym należy wypełnić wszystkie wymagane pola (pola obowiązkowe oznaczone są czerwoną gwiazdką), zaakceptować regulaminy oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, a także poprawnie przepisać kod z obrazka. Po wypełnieniu wszystkich pól należy wybrać przycisk u dołu strony – „Załóż konto”.

Jeżeli wszystko zostało poprawnie wypełnione, konto zostanie utworzone, a na podany adres mailowy będzie wysłany e-mail z linkiem weryfikacyjnym, dzięki któremu możliwe będzie pełne korzystanie z serwisu.

ID: 501884607

Lista niekwalifikowanych certyfikatów S.C. jest to spis certyfikatów wystawionych przez Służbę Celną. Zawiera numer seryjny certyfikatu, datę jego utworzenia i ważności.

Dodatkowo dla każdego certyfikatu można wykonać operację: Zawieś, Odwieś lub Unieważnij jednak, w tym celu należy skontaktować się z Help Deskiem.

ID: 500092154

Na portalu PUESC istnieje kilka sposobów odnalezienia formularza do wypełnienia:

  1. Po rozwinięciu zakładki e-Formularze a następnie wyborze grupowania formularzy, system wyświetli stronę pozwalającą na wybór właściwego formularza oraz jego wypełnienie.

W zakładce e-Formularze dostępne jest następujące grupowanie wszystkich dostępnych formularzy:

  • Widok alfabetyczny
  • Widok z podziałem na systemy
  • Widok z podziałem na usługi

  1. Po rozwinięciu zakładki e-Usługi a następnie wyborze grupy usług do której przynależy formularz. Zostanie wyświetlona dedykowana strona poświęcona wybranej grupie usług. Podzielona jest ona na dwie zakładki „Lista usług” oraz „Szczegóły usługi”.

Lista usług – zawiera formularze dostępne w ramach wybranej usługi.

Szczegóły usługi – zawiera opis wybranej grupy usług.

 

  1. Wybór z listy skrótów do usług, opcja ta dostępna jest dla zalogowanych użytkowników. W celu wyświetlenia listy skrótów należy przejść do widoku Mój Pulpit -> Moje usługi.  A następnie kliknąć jeden z kafli odpowiadający formularzowi jaki chce wypełnić użytkownik.

Otwarty formularz wypełniamy zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi obok kontrolek. Ponadto interfejs okna udostępnia nam następujące opcje:

Wyczyść (nad nazwą formularza) – usuwa zawartość wszystkich pól

PDF – otwiera widok podglądu formularza w formacie pdf z możliwością zapisu na dysk komputera

Zapisz formularz – zapisuje formularz w wersji roboczej, w zakładce „Formularze robocze

Wygeneruj dokument - zapisuje formularz, jako plik XML gotowy do podpisu elektronicznego i wysyłki, ale niemożliwy już do późniejszej edycji. Dokument pojawi się w zakładce „Do wysyłki”.

ID: 500091971

Kontakt do help desk obszaru AEO, REX, CRPA, Agent celny - wpisy do rejestrów i na listy

tel:  111111111

email: email@asseco.pl 

ID: 502353178

Kontakt do help desk obszaru 

tel:  111111111

email: email@asseco.pl 

ID: 502366201

Kontakt do help desk obszaru Mój pulpit, moje dokumenty

tel:  111111111

email: email@asseco.pl 

ID: 502366216

Kontakt do help desk obszaru  

tel:  111111111

email: email@asseco.pl 

ID: 502366239

Dodanie nowego kafla odbywa się poprzez naciśnięcie przycisku [Dodaj kolejny], po którym system wyświetla okno definicji nowego skrótu (jak na rysunku poniżej)

Poprawne utworzenie nowego skrótu składa się z trzech kroków:

  1. Wprowadzenie Nazwy własnej dla nowododawanego skrótu, która będzie wyświetlana w pierwszej linii na kaflu. Jeżeli nazwa nie zostanie wprowadzona, system sam ją uzupełni nazwą wybranego przez użytkownika formularza.
  2. Wybór formularza, jaki ma być załadowany po kliknięciu w kafel. Należy wyszukać odpowiedni formularz i w niego kliknąć, wtedy jego nazwa zostanie uzupełniona w polu Wybierz formularz. W celu łatwiejszej nawigacji można skorzystać z wyszukiwania po nazwie lub grupowaniu po systemie lub usłudze, do której dany formularz przynależy.
  3. Wciśnięcie przycisku [Zapisz], w celu zapisania utworzonego skrótu.
ID: 500092046

W przypadku zapomnianego hasła użytkownika, należy w oknie logowania wybrać opcję „Nie pamiętasz hasła?”. Następnie w oknie odzyskiwania hasła należy podać adres e-mail (login) użytkownika oraz poprawnie wprowadzić kod z obrazka. Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem Wyślij

Jeżeli dane zostały wprowadzone poprawnie system wyśle wiadomość zawierającą link do zresetowania hasła i instrukcję postępowania w celu odzyskania dostępu do portalu PUESC.

ID: 500091652

W celu przełączenia pomiędzy zdefiniowanymi widokami należy wybrać przycisk [Moje widoki], a system rozwinie listę widoków użytkownika (jak na rysunku poniżej). Aby zmienić widok, należy kliknąć w wybraną pozycję.

Widok opcji do zmiany widoku dla dokumentów

 

Lista jest zależna od aktualnej zakładki, czyli w zależności od wyboru Sprawy / Dokumenty, system będzie prezentował odpowiednio zapisane widoki dla spraw lub dokumentów.

ID: 500092076

Każdy widok składa się z dwóch elementów: zakresu filtrowania oraz układu kolumn. W celu dodania nowego widoku należy przejść do zakładki Moje sprawy i dokumenty  a następnie wybrać sekcję dokumenty.

W przypadku chęci skorzystania z filtrowanej treści w nowododawanym widoku dla dokumentów, w pierwszym kroku należy ustawić odpowiednie filtry, a następnie wybrać przycisk filtracji.

W celu modyfikacji widoku (układu kolumn), należy nacisnąć przycisk listy zaznaczony na poniższym rysunku. Następnie na rozwiniętej liście dostępnych kolumn za pomocą przycisków, można wybrać które kolumny z danymi będą widoczne. Za pomocą strzałek ustala się kolejność prezentowanych kolumn.

Opcja tworzenia własnego widoku dla dokumentów

Ostatnim krokiem jest zapisanie widoku poprzez naciśnięcie przycisku [Zapisz widok] i wprowadzenie własnej nazwy widoku, po czym należy zatwierdzić akcję dodania widoku przyciskiem [Zapisz widok].

ID: 500092061

Aby zmienić hasło dostępu do swojego konta, po zalogowaniu należy przejść do zakładki Mój pulpit  następnie Moje dane i wybrać przycisk Zmień hasło. W oknie modalnym wprowadzamy swoje dotychczasowe hasło (pole Aktualne hasło) oraz wpisujemy nowo wybrane hasło (pola: Nowe hasło oraz Powtórz nowe hasło). Zmianę zatwierdzamy przyciskiem Zmień hasło.

ID: 500091504
  • O właściwości naczelnika urzędu skarbowego  w pierwszej kolejności decyduje miejsce wykonywania czynności związanych z wyrobami akcyzowymi lub wystąpienie stanu faktycznego podlegającego opodatkowaniu akcyzą. Jeżeli czynności te wykonujesz w jednej lokalizacji lub stany faktyczne podlegające opodatkowaniu akcyzą występują na obszarze właściwości jednego naczelnika urzędu skarbowego -  właściwym wyborem będzie wskazanie art.  14 ust. 3 ustawy.
  • Adres siedziby lub miejsca zamieszkania – art. 14 ust. 4 ustawy wybierz wyłącznie w przypadku, gdy czynności akcyzowe wykonujesz w różnych lokalizacjach albo stany faktyczne podlegające opodatkowaniu występują, we właściwości różnych naczelników urzędów skarbowych. W takim przypadku masz też prawo złożenia oświadczenia o wyborze właściwego dla siebie organu zgodnie z art. 14 ust. 4a ustawy.
ID: 502192657

Będąc w trakcie wypełniania formularza na dole widoczna jest opcja „Zapisz formularz”, służąca do zapisania wersji roboczej – czyli takiej do której użytkownik może powrócić w późniejszym czasie i dokończyć wypełnianie od momentu w którym skończył.

ID: 500091986

Rozpoczynając pracę na Portalu PESC użytkownik ma możliwość dostosowania sposobu prezentacji treści względem własnych preferencji. Zmiany w konfiguracji domyślnej można wykonać w dowolnym momencie korzystając z dedykowanych przycisków, widocznych na górze strony:

Widok opcji do zmiany wyglądu portalu

Obszar podzielony jest na trzy sekcje, każda z sekcji odpowiada kolejno za:

Sekcja 1. Ustawienie wersji językowej Portalu, aktualnie wybrany język wyróżniony jest kolorem czerwonym oraz pogrubioną czcionką.

Sekcja 2. Ustawienie kontrastu portalu.

Sekcja 3. Ustawienie wielkości/ skalowania czcionek Portalu. Dostępne są następujące skalowania, kolejno od lewej:

  • 100% - domyślna czcionka Portalu,
  • 150%,
  • 200%.

Sekcja konfiguracji wyglądu portalu widoczna jest na każdej stronie, a zmiany sposobu wyświetlania treści można wprowadzać na bieżąco w zależności od potrzeb użytkownika.

ID: 500091901

Podmiot, który w ramach prowadzonej działalności gospodarczej prowadzi miejsce niszczenia wyrobów akcyzowych powinien w zgłoszeniu rejestracyjnym wskazać faktyczną (przeszłą) datę rozpoczęcia działalności w zakresie niszczenia wyrobów akcyzowych. 

ID: 502193017
  • Podmiot zużywający to podmiot, który posiada miejsce zamieszkania, siedzibę  lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia, np. gaz LPG na cele opałowe, paliwa lotnicze, paliwa  żeglugowe, napoje alkoholowe wykorzystywane do produkcji artykułów spożywczych albo leków, wyroby energetyczne zużywane w procesie produkcji energii elektrycznej – szczegóły w art. 32 ustawy o podatku akcyzowym.
  • Zużywający podmiot gospodarczy to podmiot mający miejsce zamieszkania lub siedzibę na terytorium kraju lub podmiot zagraniczny posiadający oddział z siedzibą na terytorium kraju, który zużywa na terytorium kraju w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wyroby akcyzowe wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowane zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, do celów uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy, np. wyroby energetyczne przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych  (wyroby energetyczne inne, niż paliwa wykorzystywane w przemyśle chemicznym do produkcji rozpuszczalników, rozcieńczalników, zmywaczy do farb – szczegóły w art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym). 
ID: 502192642

W Wielkiej Brytanii odpowiednikiem naszego nr NIP jest nr UTR (Unique Taxpayer Reference – jest to numer TC), który jest wydawany przez urząd HMRC (Her Majesty Revenue & Customs).

ID: 502191932

Wniosek o AEOF złóż z poziomu strony „Informacje o pozwoleniu AEO”. Aby otworzyć stronę „Informacje o pozwoleniu AEO”:

  • W Menu wybierz EAEO i otwórz zakładkę „Moje pozwolenia AEO”.
  • Na stronie „Moje pozwolenia AEO” w wierszu Twojego aktywnego pozwolenia wybierz ikonę w kolumnie „Działania”.

Ikona w kolumnie „Działania” otwiera stronę „Informacje o pozwoleniu AEO”. Na stronie „Informacje o pozwoleniu AEO” wybierz przycisk „Wniosek AEOF”.

ID: 502192612

Skontaktuj się z urzędem skarbowym właściwym w sprawach akcyzy, powinien pomóc ci w ustaleniu daty podanej w AKC-R lub powiadomieniu o rozpoczęciu działalności jako pośredniczący podmiot węglowy lub pośredniczący podmiot gazowy. 

ID: 502192672

Podanie numeru koncesji i numeru w rejestrze podmiotów przywożących jest wymagane wyłącznie dla podmiotów zobowiązanych do ich posiadania przepisami ustawy – Prawo energetyczne. Jeśli nie podlegasz takim obowiązkom możesz pominąć te pola na formularzu.

ID: 502192687

Wprowadź początkowe cyfry kodu PKD, z pominięciem kropek i wybierz właściwy kod z rozwijalnej listy.

ID: 502191962

Aby uzyskać numer EORI należy wybrać obszar działania CŁO. Pamiętaj, że numer EORI w Polsce może uzyskać tylko firma krajowa lub firma spoza Unii Europejskiej. Firmy posiadające siedzibę na obszarze Unii Europejskiej o numer EORI muszą wystąpić w kraju siedziby.

ID: 502191947

q

ID: 502241035

W polu forma prawna należy wybrać:

  • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
  • a w polu szczegóły formy prawnej: spółka cywilna.
ID: 502191917

Definicje pojęć związanych z działalnością akcyzową znajdują się w ustawie z dnia 6 grudnia 2008  o podatku akcyzowym. Większość definicji (np. pośredniczący podmiot węglowy, pośredniczący podmiot gazowy, podmiot zużywający, zużywający podmiot gospodarczy) określona jest w art. 2 ust. 1 ustawy. 

ID: 502192627

W celu wygenerowania niekwalifikowanego certyfikatu celnego  należy przejść do sekcji Certyfikaty Celne znajdującej się w widoku Moje szczegółowe dane a następnie wybrać opcję Generuj certyfikat celny.  Kolejnym krokiem jest zapoznanie się z regulaminem oraz wyrażenie wymaganych zgód oraz rozpoczęcie generowania certyfikatu przyciskiem Potwierdź.

Po uruchomieniu aplikacji CertSign należy postępować zgodnie z instrukcją generowania niekwalifikowanego certyfikatu celnego. W oknie konfiguracji usług kryptograficznych dostępne są trzy opcje:

  • CSP – pozwala wygenerować podpis i zapisać klucz prywatny w usłudze systemowej Windows
  • PKCS #11 – pozwala wygenerować podpis i zapisać klucz prywatny na dedykowanym urządzeniu kryptograficznym
  • Keystore – pozwala wygenerować podpis i zapisać klucz prywatny w przenośnym pliku tekstowym

Po poprawnym wygenerowaniu certyfikatu system wyświetli informację o nowym niekwalifikowanym certyfikacie S.C.

Uwaga 1: Przeglądarka może nie mieć dostępu do Javy, należy wtedy zezwolić przeglądarce na dostęp do Javy wybierając Allow na wyświetlonym komunikacie.

Uwaga 2: Okno usług kryptograficznych CertSing może otworzyć się „pod” przeglądarką. Aby zobaczyć jego zawartość należy zminimalizować przeglądarkę.

ID: 500092139